אסון בהודו: כ-300 נהרגו ומאות נפצעו בהתנגשות רכבות

שתי רכבות נוסעים ורכבת משא התנגשו אתמול במדינת אודישה שבמזרח הודו - במה שנראה כאחד מאסונות הרכבת הגדולים במדינה אי פעם. מאמצי החילוץ נמשכים ומספר ההרוגים צפוי רק לעלות. מפקד תחנת כיבוי מקומית אמר כי "אין לנו הרבה תקווה לחלץ מישהו בחיים"

זמן צפייה: 02:42

לפחות 288 בני אדם נהרגו אתמול (שישי) וכ-850 נפצעו בתאונת רכבת בעיר בהודו. כוחות חילוץ עדיין מחפשים אחר לכודים במה שנראה כאחת מתאונות הרכבת הגרועות שראתה תת היבשת וככל הנראה מספר ההרוגים עוד יעלה. בתאונה מעורבות שתי רכבות נוסעים ורכבת משא שהתנגשו.

התאונה התרחשה אתמול במדינת אודישה שבצפון הודו ועדיין לא ברור מה גרם לה. לאחר לילה שלם של מאמצי חילוץ, הכוחות בשטח אינם אופטימיים שימצאו עוד ניצולים רבים. מפקד תחנת כיבוי האש אמר לטלוויזיה המקומית כי "אין לנו הרבה תקוות לחלץ מישהו בחיים".

Whatsapp Image 2023 06 03 At 0
תאונת הרכבת בהודו | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 06 03 At 0
תאונת הרכבת בהודו | צילום: רויטרס

בתמונות מהזירה נראה הרס רב וכאוס במקום. עשרות גופות מונחות באזור החיפוש וכוחות משטרה ופצועים ששרדו את התאונה מסתובבים באזור. הצבא הודיע כי יצטרף למאמצי החילוץ ומאות בני אדם הגיעו לבית החולים המקומי כדי לתרום דם לפצועים.

אחד הפצועים ששוחח עם התקשורת העולמית סיפר כי הוא ישן בנסיעה והתעורר בבהלה כשהתאונה התרחשה, כאשר כ-15 אנשים נפלו עליו. "הייתי בתחתית הערימה, היד נפצעה, זה כואב מאוד, גם הגב והצוואר", הוא סיפר. "כשיצאתי מהרכבת ראיתי מישהו שאיבד את ידו ומישהו שפניו הושחתו".

Whatsapp Image 2023 06 03 At 0
תאונת הרכבת בהודו | צילום: רויטרס

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי הביע צער על האובדן וכתב בחשבו הטוויטר שלו: "מודאג מתאונת הרכבת באודישה. בשעת צער זו, מחשבותיי עם המשפחות שעברו אסון". היום הוכרז יום אבל לאומי במדינה.