איסלנד נגד התיירים: "מפרים את החוקים ומסתכנים - בשביל סלפי"

מבקרים רבים מגיעים למדינה הנורדית על מנת לתעד ולהעלות לרשתות החברתיות תמונות מנופיה הייחודים. רבים מהם, בהם גם הזמר ג'סטין ביבר, מפרים את חוקיה ופוגעים בטבע בתוך כך: "חסרי אחריות"

Tourists Enjoy The Golden Circle Tour In Iceland
תיירים מצלמים סלפי באיסלנד | צילום: getty images

עם יותר מעשר מיליון תמונות של המדינה באינסטגרם, איסלנד הפכה ליעד פופולרי עבור תיירים שמעוניינים להשיג את התמונה המושלמת ולהעלות אותה לרשת החברתית. אך תושבי המדינה אומרים שנופיה והטבע שבה - סובלים מ"תיירי אינסטגרם".

"'תיירי אינסטגרם' מגיעים לאיסלנד ומתנהגים בצורה מסוכנת וחסרת אחריות. הם מטפסים על גדרות, עומדים על צוק בצורה מסוכנת - רק בשביל סלפי שיעלו לרשת החברתית", אמר פול ג'וקול פטרסון, צלם המתפרנס מתיעוד נופיה הייחודים של המדינה הנורדית, לרשת BBC.

Gamla Laughin
תייר באיסלנד, בלגונה גאמלה | צילום: getty images

אחד מהיעדים שסבלו מפגיעה כזאת היו קניון קירקיובאיירקלאוסטר, בו צילם הזמר ג'סטין ביבר את אחד הקליפים שלו. תיירים רבים נהרו למקום והממשלה נאלצה לסגור אותו לשבועיים לאחר פרסום הווידאו של ביבר, ושוב בתחילת יוני.

"התנהגות פזיזה של אדם מפורסם אחד השפיעה באופן משמעותי על אזור שלם", אמר השר להגנת הסביבה במדינה, גודומונדור אינגי דוגברנדסון, בהתייחס לווידאו של ביבר.

תיירים מצטלמים בחוך השחור, באיסלנד
תיירים מצטלמים בחוך השחור, באיסלנד | צילום: getty images

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מדד השלווה העולמי: מי המדינה במקום ה-1, ואיפה ישראל ברשימה?

שוברות את הקרח: מאבק המעצמות על השליטה באוקיינוס הארקטי

"סלפי מעופף": הפיתוח הישראלי שירחיב את זוויות הצילום העצמי

הנושא הפך לכל כך נפוץ במדינה, שדפי פייסבוק ואינסטגרם המתעדים התנהגויות שליליות וחסרות אחריות של תיירים צצו בימים האחרונים. באחד מחשבונות הפייסבוק ניתן לראות כיצד הם שותים ונוהגים, יושבים על קרחונים ודורכים על אזוב איסלנדי, צמח רגיש ביותר שעשוי להפסיק לצמוח כתוצאה מכך. במקרים אחרים תועדו מבקרים מטפסים על גדרות באתרי תיירות ומטיסים רחפנים מעל סוסי בר.

Tourists Enjoy The Golden Circle Tour In Iceland
תיירים מצלמים סלפי באיסלנד | צילום: getty images

מועצת התיירות האיסלנדית יצאה במספר יוזמות על מנת להסביר לתיירים כיצד להתנהג באחריות ולציית לחוקי המדינה. הן מתמקדות באזהרות באמצעות סרטונים, והסברים לגבי החשיבות של האזוב האיסלנדי ונסיעה רק במסלולי הנסיעה המוגדרים, מחשש לפגיעה בטבע והסביבה. עוד החלה המועצה להחתים תיירים בכניסה למדינה על התחייבות שישמרו על הטבע במקמות שישהו בהם.

Strokkur Geyser In The Geysir Hot Spring Area.
תיירים בגייזר באיסלנד | צילום: getty images

הצלם המקומי בן סימון ראהן, סיפר כי הוא רואה בעייתיות גדולה בהתנהגות של "תיירי אינסטגרם": "חלק מהמשתשים באינסטגרם מקבלים מימון מחברות מסחריות, ולא מצייתים לחוקים ברורים ופשוטים במדינה. הם עושים הכל כדי להשיג את התמונה המשולמת. זו בושה שכך מתנהגים משפיעני רשת, בעיקר 'צלמים' לכאורה, שנראה שרוצים להתקרב לטבע, אך לא מצייתים לחוקים שמגינים עליו". עוד הוסיף ראהן: "אני שואל עצמי, האם באמת אכפת להם מהסביבה?".