"חשש להרוגים רבים": בפלורידה אומדים את נזקי הוריקן "איאן"

בפלורידה ממשיכים לאמוד את נזקי ההוריקן שנחלש באופן יחסי באזור המדינה. הסופה ממשיכה את דרכה צפונה לכיוון ג'ורג'יה, ובינתיים ירדה מדרגה 4 להוריקן דרגה 1 - סופה טרופית. משרד השריף במחוז לי שבפלורידה, אמר כי "קיים חשש למאות הרוגים"

זמן צפייה: 03:07

בפלורידה ממשיכים גם היום (חמישי) לאמוד את הנזקים האדירים שהותיר אחריו הוריקן "איאן", שכבר "עזב" את פלורידה ונחלש. הסופה ממשיכה את דרכה צפונה לכיוון ג'ורג'יה ובינתיים נחלשה והורדה בדרגה מדרגה 4 (אחת לפני הגבוהה ביותר) להורקין דרגה 1 - סופה טרופית. אף על פי כן מושל וירג'יניה הכריז הבוקר על מצב חירום.

כרגע, הבעיה המרכזית בפלורידה היא ההצפות הקשות שפקדו אותה, שגרמו לעיקר הנזקים במדינה. במקומות מסוימים במדינה, מפלס המים זינק לטווח של 3-4 מטרים מהרמה הרגילה. 80% מרחובות העיר נייפלס שבדרום מערב פלורידה, נמצאים מתחת למים. עם זאת, בארה"ב דיווחו עד כה רק על חמישה הרוגים, וישנן רק הערכות בנוגע למספר ההרוגים והפצועים הנוספים.

הסופה ''איאן'' בקובה
הסופה ''איאן'' בקובה | צילום: רויטרס

בהקשר זה, יצוין כי 14 מיליון בני אדם נמצאים באזורים בהם יש אזהרה להצפות, ומיליונים נוספים נותרו ללא חיבור לחשמל. כוחות הכיבוי וההצלה ממשיכים גם בשעה זו לסייע לתושבים שנפצעו או לחלופין נלכדו התוך רכבים או בתים. לשעה זו, תמונת המצב במדינה די עגומה.

משרד השריף במחוז לי שבפלורידה, אמר אחר הצהריים לרשת "פוקס ניוז" כי "קיים חשש למאות הרוגים" כתוצאה מסופת ההוריקן "איאן". בינתיים, בפלורידה מתפנים לטפל בנזקים ובהשלכות הקשות שהותיר ההוריקן. בעיר סרסוטה שבדרום-מערב המדינה, הודיעו הבוקר שברגע שהרוחות יחלשו מתחת חמהירות של 75 קמ"ש, צוותי חירום יחלו לפנות את הדרכים ולבצע הערכת נזקים.

מושל פלורידה רון דה-סנטיס התייחס לטענות השריף וטען כי הם לא מאומתים. "נבדוק את הטענות", הוסיף. "היו שיחות ל-911 שבהן אמרו שהמים מציפים את ביתם והם עולים לעליית הגג" דה-סנטיס הוסיף כי כמובן שיבדקו מה קרה לאותם אנשים. דה סנטיס הדגיש שכל עוד אותם אנשים, למרות עליית הים, עלו למקום גבוה יותר - הם יחולצו. לדבריו, עד כה יש שני הרוגים אבל עדיין לא ברור אם מותם קשור להוריקן. "ככל הנראה כן", אמר.

Whatsapp Image 2022 09 28 At 1
הסופה ''איאן'' בפלורידה | צילום: רויטרס

בהמשך לכך, במחוז שרלוט הוציאו הודעה לתושבים שבשעות הקרובות מוקד החירום המקומי יוכל לטפל בשיחות שלא מפסיקות להגיע, כיוון שעד כה וכל עוד הסופה משתוללת אין ביכולתם של צוותי החירום לפעול ולסייע לאנשים במצוקה. הרוחות הגיעו למהירות מקסימלית של כ-240 קמ"ש, ובפורט שרלוט הצמודה לים הפסיפי דיווחו כי גג המבנה של יחידת טיפול נמרץ בבית החולים יצא מהמקום ועף ברוחות החזקות.

אתמול ביקש המושל דה-סנטיס, להתפלל עבור האנשים במדינה, והוסיף: "זו סופה מאוד, מאוד חזקה. יש לעיתים סופות שיש להן השפעה אדירה, וזו הולכת להיות סופה היסטורית כזאת. היא תעצב את הקהילות בדרום-מערב פלורידה, ותשפיע באופן עמוק על המדינה שלנו. אנחנו פשוט מבקשים מאנשים את האיחולים והתפילות שלהם".