ההוריקן "איאן" נע בקצב של מעל ל-200 קמ"ש לפלורידה, מיליונים פונו מבתיהם

הרשויות בארצות הברית דיווחו כי הסופה התחזקה לקטגוריה 4 מתוך 5, בעוד ששיטפונות גדולים לצד רוחות הרסניות החלו להכות באזור החוף של פלורידה. הסופה מתקדמת על פני חלק גדול מהחוף המערבי של המדינה, עם פוטנציאל לגרום להצפות קטסטרופליות וסכנת חיים תוך שעות. "התנאים מתדרדרים במהירות"

הסופה "איאן" בפלורידה
הסופה "איאן" בפלורידה | צילום: רויטרס

הרשויות בפלורידה, ארצות הברית, דיווחו כי הבוקר (רביעי) הסופה "איאן" התחזקה לקטגוריה 4, אשר משמעותה היא שההוריקן נע בקצב של מעל ל-200 קמ"ש, כאשר על פי המדד הדרגה הגבוהה ביותר היא 5.

בפלורידה החלו שיטפונות גדולים ורוחות הרסניות, תוך שהסופה מתקדמת על פני חלק גדול מהחוף המערבי של המדינה, עם פוטנציאל לגרום להצפות קטסטרופליות וסכנת חיים תוך שעות.

הסופה ''איאן'' בפלורידה
הסופה ''איאן'' בפלורידה | צילום: רויטרס

"התנאים מתדרדרים במהירות לאורך החוף הדרום-מערבי של פלורידה", צייץ מרכז ההוריקנים הלאומי בטוויטר הבוקר, כאשר מרכזו של איאן נמצא לא רחוק מהחוף. האזור שבין נאפולי לסרסוטה שבחוף הדרום-מערבי של פלורידה, עומדים בפני האיום הגבוה ביותר לפי מרכז ההוריקנים - עם יותר מ-2.5 מיליון בני אדם שהומלץ להם לברוח, כולל 1.75 מיליון בני אדם תחת צווי פינוי חובה.

לאחר שאתמול ההוריקן תקף את קובה, כעת "איאן" מכוון אל חוף המפרץ של פלורידה, שם תושבים עלו ועזבו בהמוניהם בכבישים מהירים ופקוקים. בתי ספר, סופרמרקטים, פארקי שעשועים, בתי חולים ושדות תעופה הכריזו על סגירה.

הסופה ''איאן'' בקובה
הסופה ''איאן'' בקובה | צילום: רויטרס

הצי העביר את ספינותיו, ומשמר החופים כבר החל להרגיש את ההשפעות הראשונות של הסופה, עם רוחות סופות טרופיות ולפחות שתי סופות טורנדו אפשריות שדווחו במחוז הסמוך לחוף, כולל בנמל התעופה המקומי, שם נפגעו מטוסים. כמו כן דווח על שיטפונות גדולים עקב גל הסערה, לצד הפסקות חשמל.