2 מיליון איש ללא חשמל ורחובות מוצפים: ההוריקן "איאן" עוזב את פלורידה

הסופה שהכתה בעוצמה רבה בחופי דרום-מזרח ארצות הברית לא גבתה חיי אדם, אך הותירה הרס רב בחלקים רבים של המדינה שטופת שמש. צוותי החילוץ והחירום יחלו לפעול היום ולסייע לאזרחים, בעוד דירוג העוצמה של "איאן" ירד לדרגה 1 כאשר ההוריקן ממשיך בדרכו לעבר וירג'יניה

זמן צפייה: 00:48

מדינת פלורידה שבארצות הברית מתחילה לאמוד את הנזק היום (חמישי) בעוד שסופת ההוריקן "איאן" חולפת בשטחה ומותירה הרס רב, שבארה"ב מכנים אותו "קטסטרופלי". הסופה ממשיכה את דרכה צפונה ובינתיים נחלשה והורדה בדרגה להורקין דרגה 1. אף על פי כן מושל וירג'יניה הכריז הבוקר על מצב חירום, לקראת בואו של "איאן" לשטחם מחר.

בינתיים בפלורידה מתפנים לטפל בנזקים ובהשלכות הקשות שהותיר ההוריקן. במחזור סרסוטה הודיעו הבוקר שברגע שהרוחות יחלשו למתחת 75 קמ"ש, צוותי חירום יחלו לפנות את הדרכים ולבצע הערכת נזקים. במחוז שרלוט הוציאו הודעה לתושבים שבשעות הקרובות מוקד החירום יוכל לטפל בשיחות שלא מפסיקות להגיע, כיוון שעד כה וכל עוד הסופה משתוללת אין ביכולתם של צוותי החירום לפעול ולסייע לאנשים במצוקה.

נזקי הוריקן ''איאן'' בפלורידה
נזקי הוריקן ''איאן'' בפלורידה | צילום: רויטרס

עד כה לא דווח כי הסופה גבתה חיי אדם, אך הנזק שנגרם עצום ומורגש כבר היום. רשת CNN דיווחה כי יותר מ-2 מיליון בני אדם נותרו ללא חשמל וחלקים נרחבים ממערב פלורידה הוצפו במים. הרוחות הגיעו למהירות מקסימלית של כ-240 קמ"ש, ובפורט שרלוט הצמודה לים הפסיפי דיווחו כי גג המבנה של יחידת טיפול נמרץ בבית החולים יצא מהמקום ועף ברוחות החזקות.

אתמול ביקש רון דה-סנטיס, מושל פלורידה, להתפלל עבור האנשים במדינה, והוסיף: "זו סופה מאוד, מאוד חזקה. יש לעיתים סופות שיש להן השפעה אדירה, וזו הולכת להיות סופה היסטורית כזאת. היא תעצב את הקהילות בדרום-מערב פלורידה, ותשפיע באופן עמוק על המדינה שלנו. אנחנו פשוט מבקשים מאנשים את האיחולים והתפילות שלהם".