הונגריה: בשל פרסומת פרו-להט"בית - קריאה לחרם על קוקה קולה

אנשי מפלגת הימין הקיצוני "פידז" שמתנגדת לנישואים חד מיניים, קראו להחרים את ענקית המשקאות בשל מודעות שפרסמה, בהן נראים זוגות הומוסקסואלים ולצדם הכיתוב: "ללא סוכר - ללא דעה קדומה"

פרסומת לקוקה קולה
פרסומת לקוקה קולה | צילום: נומה בר

שלטי פרסומת של חברת קוקה קולה שנתלו במתחם שבו יתקיים פסטיבל המוזיקה "טסיגט", שיחל מחר בבודפשט בירת הונגריה - עוררו סערה במדינה. המודעות, שקידמו סובלנות כלפי קהילת הלהט"ב, הובילו לקריאה לחרם מצד בכירים במפלגת השלטון "פידז", של ראש הממשלה השנוי במחלוקת ויקטור אורבן.

המודעות מוגבלות רק לשבוע שבו נערך הפסטיבל, שמתקיים השנה תחת הכותרת "מהפכת אהבה", ונראים בהן זוגות הומוסקסואלים מחייכים ולצידם הכיתוב: "ללא סוכר - ללא דעה קדומה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

המקפצה של ביונסה לצמרת: האם ה"דסטיניז צ'יילד" בדרך לאיחוד?

שוברת שוק: הטיסות מחיפה עשויות לחתוך את מחירי החופשות

מבחן הסקוץ': כמה חיידקים יש על ספוגית הניקיון במטבח הביתי?

קוקה קולה
קוקה קולה | צילום: יח''צ
Bwdfpe
Bwdfpe

אנשי מפלגת הימין הקיצוני, ידועים כמי שמתנגדים לנישואים חד מיניים. לפני יומיים, דובר המפלגה קרא לחרם כולל על מוצרי קוקה קולה בשל "הקמפיין הפרובוקטיבי" של החברה. "הלובי ההומוסקסואלי מנסה להטיל מצור על בודפשט - ולא מותיר לנו מקום להתעלם מכך". 

מחברת קוקה-קולה נמסר אתמול (שני) כי "אנו מאמינים בהטרוסקסואליות בדיוק כפי שאנו מאמינים בהומוסקסואליות ושלכל בני האדם יש את הזכות לאהוב את האדם שהם רוצים באופן בו הם רוצים".