מלחמת החומוס עם לבנון: הישראלי שמנסה להשיב לעצמו את שיא גינס

בביירות לא אהבו שג'וודאת איברהים מאבו גוש רשום בספר השיאים, והחליטו לשפר את ההישג. כעת, מנסה המסעדן להחזיר את הכתר עם צלחת במשקל 15 טונות. "קראו לזה מלחמת לבנון-ישראל השלישית"

זמן צפייה: 02:19

המתיחות בין ישראל ללבנון, מתברר, נרשמת לאחרונה לא רק בפן המדיני, אלא גם בתרבותי. ג'וודאת איברהים, בעל חומוסייה באבו גוש, מתכנן בימים אלו כיצד ישבור את שיא גינס של צלחת החומוס הגדולה בעולם, שרשום כעת על שמה של ביירות.

למעשה, מדובר בשיא שאיברהים כבר רשם בעבר, ונכנס ב-2010 לספר השיאים של גינס עם צלחת במשקל ארבע טונות. אולם, בלבנון לא אהבו את העובדה שההישג יירשם על שמו של ישראלי, והממשלה גייסה שפים שהכינו צלחת של יותר מעשר טונות.

לכתבות נוספות בנושא >> 

"החומוס של טחינה": סיפור ההצלחה של החומוסייה הקטנה משדרות

היישר מלונדון, ורשה וניו יורק: מסעדות הגורמה שעשו עלייה לארץ

לא צריך להעמיד סירים: המסעדות שיארחו אתכם לארוחת ראש השנה

חומוס
חומוס | צילום: חומוס בר

"בלבנון קראו לזה "מלחמת לבנון-ישראל השלישית, ולקחו את זה ברצינות, אני לקחתי את זה בתור משחק כדורגל, פעם מנצח זה, פעם זה", סיפר איברהים לחדשות 13. "זה כמות גדולה וזה לא פשוט, ואני כל הזמן מקבל תגובות אנשים באים, 'נו מתי נחזיר לנו את שיא גינס?'".

כעת, מתכנן המסעדן מאבו גוש להחזיר לעצמו את הכתר שאיבד, למרות שאנשי ספר השיאים מערימים קשיים, וטוענים שהפסיקו לשלוח נציגים לישראל מסיבות ביטחוניות ואחרות. זאת, בעזרת צלחת ששוקלת יותר מ-15 טונות, שווה ערך לכ-38 אלף צלחות חומוס שהוא מגיש במסעדה שלו.