"נסראללה טעה בהערכת ישראל": כך סוקר החיסול ברחבי העולם

כיומיים לאחר חיסול מזכ"ל חיזבאללה, כלי התקשורת הגדולים בעולם ממשיכים לעסוק בפעולה הדרמטית שעשויה לשנות את פני המערכה. בוושינגטון פוסט כתבו כי "איראן מתחמקת ממעורבות נוספת", וב-BBC הוסיפו: "המערב נשאר חזק בזמן שישראל קוטפת את הניצחון הגדול"

זמן צפייה: 02:22

חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה סוקר בהרחבה בכלי תקשורת רבים ברחבי העולם המערבי והערבי במהלך סוף השבוע, והיום (ראשון) הכותרות בעולם עדיין עוסקת במתרחש במזרח התיכון. כך, ב"וול סטריט ג'ורנל" האמריקני נכתב כי "נסראללה טעה בהערכת ישראל".

עוד הדגישו בוול סטריט ג'ורנל את הנחיתות הצבאית של איראן וחיזבאללה מול ישראל: "טעה בהערכה לגבי חולשתה של ישראל וחוזקתה של איראן ובני בריתם באזור". בעיתון טוענים כי "למרות היכולות הצבאית של איראן ומערך הנשק המאיים שבאמתחתה, הממשל האיראני לא הצליח ליצור הרתעה מול ישראל".

כתבה בוול סטריט ג'ורנל על חיסול נסראללה
כתבה בוול סטריט ג'ורנל על חיסול נסראללה

הכותרת ב"וושינגטון פוסט" הצביעה על כך שחיזבאללה ספגה מכה קשה מישראל, אך למרות זאת איראן, בת בריתה, "מתחמקת ממעורבות נוספת, דבר המצביע על היכולת הצבאית המצומצמת של משמרות המהפכה לאפשר יצירת הרתעה מול ישראל".

רשתות זרות רבות התפנו לעסוק בשאלת תגובת חיזבאללה והצעדים הבאים של ישראל, כשהאפשרות הנדונה היא כניסה קרקעית. ב-CNN נכתב: "תגובת חיזבאללה עד כה הייתה מאופקת", ומצטטים גורמים ישראלים המסברים: "כמעט כל מנהיגי הארגון נהרגו והשאירו אחריהם אי סדר בדרגות השליטה, וההפצצות הישראליות מנעו מהתארגנות של נקמה על הקרקע".

כותרות ב-CNN על חיסול נסראללה
כותרות ב-CNN על חיסול נסראללה
כותרות ב-BBC על חיסול נסראללה
כותרות ב-BBC על חיסול נסראללה

"המערב נשאר חזק בזמן שישראל קוטפת את הניצחון הגדול ביותר שלה מול חיזבאללה" נכתב באחת הכותרת של ה-BBC, כשבכתבה אחרת דנו בשאלת העתיד של המזרח התיכון ובדרך בה יפעלו הגורמים השונים במערכה.

עוד צפו ב-BBC כי חיזבאללה ינסה לשגר כמה שיותר רקטות לעבר ישראל "לפני שגם אלה יושמדו", בעוד שישראל "יכולה ומוסגלת להיכנס בקלות ללבנון, אך הבעיה תהיה לצאת ממנה". הגורם השלישי במערכה בצפון - איראן - יכולה להפעיל את בעלות בריתה בעירק, בסוריה או בתימן כדי לנסות להתנקם בישראל, אך בערוץ מזהירים "מפני תגובה שתגרור מלחמה שאיראן לא תוכל לנצח".

מן הצד השני, היו מי שכאבו את מותו של מנהיג חיזבאללה ב-32 השנים האחרונות. בערוץ "אל-מיאדין", המקורב לחיזבאללה, החזיקה המגישה שדיווחה על מות נסראללה את הדמעות ובקול רועד דיווחה לצופיה: "הברכות והתנחומים, מזכ"ל חזבאללה א-סייד חסן נסראללה חוסל".