הרוגים בתקיפת ספינה ליד תימן; "ארה"ב ובריטניה תוקפות"

צבא ארצות הברית אישר כי ארגון הטרור הפרו-איראני תקף ספינה שיצאה מברבדוס - והביא למותם של שלושה מלחים. על פי דובר החות'ים, התקיפה בוצעה על ידי טילים, ויצאה לפועל לאחר שאני הצוות בספינה "התעלמו" מאזהרות שנשלחו אליהם

זמן צפייה: 00:46

שלושה אנשי צוות נהרגו הערב (רביעי) על ספינה שתקפו החות'ים בים האדום, באזור תימן - כך אישר צבא ארצות הברית. בנוסף להרוגים, ארבעה מלחים נפצעו על סיפון הספינה, שיצאה לדרכה מברבדוס - ולה נגרם "נזק משמעותי". שעות לאחר מכן דווח על תקיפות המיוחסות לארה"ב ולבריטניה נגד נמל-התעופה הבינלאומי באל-חודיידה שבמערב תימן .

החות'ים לקחו אחריות על ההתקפה זמן קצר לאחר שביצעו אותה, ודובר הארגון יחיא סריע אמר בהודעה מצולמת כי אנשי ארגונו "ביצעו תקיפה נגד הספינה האמריקאית TRUE CONFIDENCE במפרץ עדן וזאת באמצעות טילים ימיים". לדבריו, הפגיעה מדויקת והביאה לפריצתה של שריפה על הסיפון.

לפי הדובר, התקיפה בוצעה לאחר שאנשי הצוות בספינה התעלמו מאזהרות שנשלחו אליהם. "צוות הספינה סירב להיענות לאזהרות שלנו", טען, והוסיף: "החות'ים תמיד מזהירים את צוותי הספינות המותקפות, ומעודדים אותם לעזוב באופן מיידי את הספינה לאחר הפגיעה הראשונית".

המורדים החות'ים בתימן
המורדים החות'ים בתימן | צילום: רויטרס

ביום ראשון אושר על ידי צבא ארה"ב כי ספינה בריטית שהותקפה בידי החות'ים טבעה בים האדום, לראשונה מאז החלו המתקפות של הארגון הפרו-איראני בים האדום. בשבועיים האחרונים דווח כי הנזק לספינה - שנשאה כ-21 אלף טונות דשן - כבר גרם לדליפת נפט שאורכה 29 ק"מ, וכעת בתימן חוששים מאסון סביבתי חסר תקדים באזור.

על-פי האמריקנים, התקיפה אירעה ב-18 בפברואר, כשהספינה "Rubymar" שנמצאת בבעלות בריטית ושטה במפרץ עדן תחת דגל בליז - נפגעה מטיל בליסטי ששיגרו החות'ים. הצוות שעל הספינה נאלץ לנטוש את הספינה. ביום שישי האחרון ממשלת תימן הרשמית, שנמצאת במלחמה עם שלוחי איראן - דיווחה כי היא טבעה. שר החוץ של תימן אחמד בן מובארק כתב בטוויטר: "טביעת הרובימאר היא קטסטרופה סביבתית שטרם חווינו. אנו משלמים את המחיר על ההרפתקאות של החות'ים בכל יום מחדש".

על-פי דיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס", דליפה של כמות דשן כה גדולה לים עלולה לגרום לצמיחה מופרזת של אצות - שצורכות את כל החמצן התת-ימי על חשבון יצורי הים האחרים. מומחה למדעי הים מאוניברסיטת ירדן מסר לסוכנות: "יש לגבש בדחיפות תוכנית לניטור האזורים המזוהים בים האדום וכן אסטרטגיה לניקוי השטח".