"לועג לנרצחים בשואה": מייצגים אנטישמיים הוצגו בקרנבל בספרד

משרד החוץ ומוזיאון אושוויץ גינו את המצעד בפאתי מדריד שבו המשתתפים לבשו מדים של חיילים נאצים, אסירים במחנות ריכוז. לטענת המארגנים, המופע נועד להנציח את זיכרון השואה

המייצג האנטישמי בקרנבל בספרד
המייצג האנטישמי בקרנבל בספרד | צילום: חדשות 13

ספרד: קרנבל בפאתי מדריד הציג מייצגים אנטישמיים, כאשר המשתתפים לבשו מדים של חיילים נאצים, אחרים התחפשו לאסירים במחנות הריכוז. לצד תחפושות אלו, השתתפו במצעד גם בנות שהניפו דגלי ישראל. בעקבות המייצגים, משרד החוץ הישראלי ומוזיאון אושוויץ האשימו אמש (שלישי) כי הקרנבל הופך את זיכרון השואה ל"חסר ערך". בהודעת משרד החוץ נכתב כי הקרנבל "לועג לשישה מיליון היהודים שנרצחו על ידי הנאצים".

במוזיאון אושוויץ גם גינו את המייצגים בקרנבל, ובהודעה שנכתבה בעמוד הטוויטר של האתר נכתב כי "קשה לתאר זאת, הזיכרון הפוך, הרבה מעבר לקיטש, זה וולגרי, ללא שום רלוונטיות, ללא השתקפות של המציאות וכבוד". מטעם העיירה שבה התקיים המצעד נמסר בתגובה כי "אנו חולקים את הביקורות שהושמעו - אם המטרה הייתה להנציח את הקורבנות, ברור שהניסיון לא היה מוצלח".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אשכנזי: נתניהו הציע לי להיות שר הביטחון; הליכוד: תפסיק לשקר

ראש עיריית שדרות לשעבר אלי מויאל הלך לעולמו בגיל 67

הטקטיקה החדשה-ישנה של גנץ: ניסיון לקחת קולות מהשמאל • פרשנות

יש לציין כי באחד השלטים על המייצג נכתב כי העמותה האחראית להצגה התכוונה למעשה להנציח את "שישה מיליון הגברים, הנשים והילדים היהודים שנספו בשואה, וכל אלה שסבלו מרדיפות והשמדה בגלל גזעם, נטייתם המינית, דת, מוצא אתני או רעיונות פוליטיים".