פיגוע בפריז: צעיר טען שהוא "מוטרד מהמצב בעזה" - ודקר תייר למוות

משטרת צרפת עצרה אזרח צרפתי ממוצא איראני בן 26, בחשד שרצח תייר גרמני באמצעות סכין ופטיש סמוך למגדל אייפל. שני בני אדם נוספים נפצעו. "צעק אללה אכבר, אמר שהוא לא יכול לראות עוד מוסלמים מתים ברחבי העולם"

זירת הפיגוע בפריז חרבות ברזל
זירת הפיגוע בפריז | צילום: רויטרס

משטרת צרפת עצרה צעיר אזרח צרפת ממוצא איראני, בן 26, בחשד לביצוע פיגוע דקירה הלילה (ראשון) בסמוך למגדל אייפל שבפריז בירת צרפת, בו נרצח תייר גרמני ושניים נוספים נפצעו. החשוד, שזוהה בשם ארמנד ר', השתמש בסכין ובפטיש ולפי דיווחים צעק "אללה אכבר" בעת ביצוע המתקפה. לדברי שר הפנים הצרפתי ג'ראלד דרמנין, העצור מוכר לשירותי המודיעין במדינה כאיסלאמיסט קיצוני עם בעיות נפשיות.

לפי דרמנין, אחד השוטרים במקום נטרל את ר' באמצעות טייזר וכי לא נשקפת סכנה לחייו. "לאחר מעצרו, הוא אמר שהוא לא יכול לסבול עוד לראות מוסלמים מתים באפגניסטן ופלסטין, ושהוא מוטרד גם מהמצב בעזה", אמר עוד. בנוסף, החשוד נידון לארבע שנות מאסר ב-2016 אחרי שתכנן להוציא לפועל פיגוע.

החשוד בביצוע הפיגוע פריז
החשוד בביצוע הפיגוע
זירת הפיגוע בפריז חרבות ברזל
זירת הפיגוע בפריז | צילום: רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון כינה את האירוע "מתקפת טרור" ואמר כי הפרקליטות של צרפת למלחמה בטרור תחקור אותו. "אני שולח תנחומים למשפחה וליקיריו של האזרח הגרמני שמת הערב", צייץ מקרון בטוויטר בתגובה לתקרית. הוא גם הודה לשירותי החירום הצרפתיים. "הפרקליטות הלאומית למלחמה בטרור תהיה אחראית כעת לשפוך אור על העניין הזה כדי שניתן יהיה לעשות צדק בשם העם הצרפתי", הוסיף.