חפצים אישיים של היטלר יימכרו בגרמניה: "עידוד פשעי שנאה"

למרות התנגדות הארגונים היהודיים, בית מכירות פומביות במינכן מתכנן לקיים השבוע מכירת ענק של פריטים שהיו שייכים למנהיג הנאצים ולבכירים נוספים במפלגתו. "נוגד את המוסר האנושי"

זמן צפייה: 01:06

על רקע מקרי האנטישמיות באירופה שהולכים ומתרבים, בית המכירות הפומביות "הרמן היסטוריקה" שבמינכן מתכנן לקיים ביום רביעי מכירה פומבית שנויה במחלוקת, שבה יוצעו חפצים אישיים של אדולף היטלר והמעגל הקרוב שהקיף אותו: הס, גרינג והימלר.

המכירה תכלול כ-850 פריטים, בהם תמונות ממוסגרות, כלי הגשה וסכו"ם מכסף, מכתבים ומסמכים שונים, מדים, כובעים ועיטורים צבאיים. גם תכשיטים שהיו שייכים לנשותיהם של הבכירים הנאצים מוצעים למכירה ואפילו צעצועים בדמותם.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו על הפסקת האש: "ישראל לא התחייבה לכלום"

https://13news.co.il/item/news/politics/security/family-dead-gaza-939281/

https://13news.co.il/item/news/politics/state-policy/reelection-2019/rivlin_likud_meeting-939206/

תמונות של היטלר עם חברי המפלגה הנאצית
תמונות של היטלר עם חברי המפלגה הנאצית
כלי כסף שהיו שייכים להיטלר
כלי כסף שהיו שייכים להיטלר

המכירה כבר מעוררת התנגדות רבה ויו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, אף כינה אותה "מבישה" וקרא למנהלי בית המכירות לבטל אותה. "מכירת חפצים אישיים של המנהיגים הנאציים הידועים לשמצה אינה רק פגם מוסרי בהיבט ההיסטורי. יש בה כדי לעודד פשעי שנאה גם בהווה", אמר הרב. "זה חמור במיוחד בזמן שבו האנטישמיות מרימה ראש וההתנכלויות האלימות נגד יהודים באירופה בכלל ובגרמניה בפרט גוברות מחודש לחודש".

"החפצים שאתם מציעים במכירה הפומבית יירכשו מן הסתם על ידי אותם אלו שמפארים ומצדיקים את פשעי ההנהגה הנאצית, וישמשו את המבקשים להמשיך ולזרוע שנאה, גזענות ואלימות", המשיך הרב והדגיש את הבעייתיות בקיום המכירה. "הפריטים הללו 'ספוגים בדם' ולכן לסחור בהם אינו מתקבל על הדעת ונוגד את המוסר האנושי".

תגי זרוע של הנוער ההיטלראי והאס.אס
תגי זרוע של הנוער ההיטלראי והאס.אס | צילום: אתר The Saleroom
כובעים ותג של חיילים נאצים
כובעים ותג של חיילים נאצים
חוזה השכירות של היטלר ופתק בכתב ידו
חוזה השכירות של היטלר ופתק בכתב ידו
צעצועים בדמות היטלר ובכירים נאצים
צעצועים בדמות היטלר ובכירים נאצים