נשיא איראן: "לפי הערכות 25 מיליון תושבים כבר נדבקו בקורונה"

רוחאני הודיע כי מהערכות שהגיעו לידיו יותר מרבע אוכלוסיית מדינתו כבר נדבקה בנגיף, למרות שלפי נתונים שפורסמו מניין הנדבקים לא חצה את רף ה-270 אלף. עד כה כ-14 אלף איראנים מתו מהווירוס

זמן צפייה: 00:29

נשיא איראן חסן רוחאני חסן רוחאני הודיע היום (שבת) כי על פי הערכות שקיבל, 25 מיליון איראנים כבר נדבקו בנגיף הקורונה, ועוד 35 מיליון עדיין עלולים להידבק. זאת לאחר, שכ-14 אלף איראנים כבר מתו בעקבות סיבוכי המחלה.

יש לציין, כי על פי נתוני התחלואה באיראן שפורסמו, רק כ-270 אלף תושבי המדינה נדבקו במחלה, בעוד שכעת יש כ-22 אלף חולים פעילים. נוסף על כך, איראן מונה כ-80 מיליון בני אדם, זאת אומרת, שלפי ההערכות שהציג רוחאני, יותר מרבע אוכלוסיית איראן כבר נדבקה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"התיירות לא תחזור": ברצלונה מסתגלת למציאות חדשה בצל הגל השני

שבועיים אחרי שהזהירה מהקורונה: גננת מפ"ת מתה מסיבוכי הנגיף

אדלשטיין: "כל דחייה ביישום ההנחיות מרחיקה אותנו מהיעד"

קורונה באיראן
קורונה באיראן | צילום: רויטרס
נשיא איראן, חסן רוחאני
נשיא איראן, חסן רוחאני | צילום: רויטרס

בתוך כך, אחרי שכבר היו בסגר של שבועות, ורגע לפני שחשבו שהצליחו להשתלט על המגפה - אזרחי ברצלונה בדרך להגבלות חדשות. כך, עם יותר מ-800 נדבקים חדשים שאובחנו רק בימים האחרונים, מתוך 1,300 בקטלוניה כולה, העיר התיירותית תסגור את חופי הרחצה, תצמצם את פעילות המסעדות והפאבים, תגביל התקהלויות חברתיות ותבקש מהתושבים שלא לצאת אלא לצרכים חיוניים בלבד.

עם זאת, למרות שבשבוע אחד מניין המקרים המאובחנים בברצלונה עלה באופן חד - העיר עדיין לא צועדת לקראת סגר מלא. "מטרות ההגבלות החדשות הן לשמור על המודעות של האזרחים", הסביר סגן ראש העיר. "אנחנו רוצים שההנחיות ישפיעו כמה שפחות על הפעילות הכלכלית בברצלונה - שגם כך הושפעה בסגר הקודם".

תיירים במסכות חולפים על פני קתדרלת הסגרדה פמיליה בברצלונה
תיירים במסכות חולפים על פני קתדרלת הסגרדה פמיליה בברצלונה | צילום: רויטרס

למרות הניסיון של הממשלה להציל את בעלי העסקים כמה שניתן, ייתכן כי המחסור בתיירים הוא שיפגע קשות בכלכלה המקומית. "המגפה הבטיחה שתיירות ההמונים של העבר, עם 30 מיליון מבקרים - לא תחזור", אמר נציב התיירות בעיר. כשההכנסות מהענף מהוות לפחות 12% מהתמ"ג בברצלונה - מדובר בבעיה רצינית, שטרם נמצא לה פתרון.

העיר הייתה בסגר מאמצע מארס ועד אמצע מאי, אז ספרד התמודדה עם מספר עצום של נדבקים, כאשר בקטלוניה בלבד נרשמו כ-13 אלף מקרי מוות מנגיף הקורונה. העיר חזרה לפעילות בצל המגפה, אולם באופן חלקי ביותר. רוב המוזיאונים ומוסדות התרבות העדיפו לדחות את הפתיחה הצפויה לסוף ספטמבר. אלה שכן פתחו, עשו זאת בחינם לתושבי ברצלונה ולצוותים הרפואיים, כמחווה אותה הם מכנים "ריפוי של הפצעים".