ארה"ב: 46 אנשים נהרגו בחוף המזרחי בעקבות נזקי הסופה "איידה"

לאחר שההצפות השביתו את ניו יורק, זינק מספר ההרוגים מהגשמים הכבדים במספר מדינות וביניהן גם ניו ג'רזי, פנסילבניה ומרילנד. ביידן: "משבר האקלים כבר כאן - זה עניין של חיים ומוות"

זמן צפייה: 00:28

46 אמריקנים נהרגו אתמול והיום (שישי) בחוף המזרחי של ארה"ב כתוצאה מהסופה איידה, שגרמה לנזקים עצומים בעיקר בניו יורק ובניו ג'רזי. הסופה גרמה אתמול לשיתוק העיר ניו יורק והשבתת הרכבת התחתית בה וכן לסגירת שלושת שדות התעופה הבינלאומיים הסמוכים לעיר. 23 מההרוגים, שטבעו כתוצאה מהצפות קשות ושיטפונות, היו במדינת ניו ג'רזי,  ו-14 בעיר ניו יורק.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר אמש כי יש צורך "בהשקעה בקנה מידה היסטורי" כדי להתמודד עם משבר האקלים והוסיף כי "משבר האקלים כבר כאן. זה עניין של חיים ומוות". אתמול הוכרז מצב חירום בניו יורק ובניו ג'רזי בשל שיטפונות בזק שפקדו את האזור, בפעם השנייה בלבד בהיסטוריה. שדה התעופה ניוארק שותק לאחר שחלקים ממנו הוצפו, תנועת הרכבות והתעופה בניו יורק וניו ג'רזי הופסקה, כבישים ורחובות הוצפו ומכוניות נתקעו במים העמוקים שהצטברו כתוצאה מהגשמים הכבדים.

הצפות בניו יורק
הצפות בניו יורק | צילום: רויטרס

הסופה הקשה, שהחלה לפני כשבוע כהוריקן איידה בחוף המזרחי של ארה"ב, פגעה, בין היתר, במדינות פנסילבניה, קונטיקט, מרילנד ווירג'יניה, שגם בהן טבעו למוות תושבים רבים בעקבות ההצפות.