ניקי היילי רצה לנשיאות: "נעמוד לצד ישראל ידידתנו ונגד איראן"

מושלת דרום קרוליינה לשעבר, ושגרירת ארצות הברית באו"ם הודיעה באופן רשמי על ריצתה לנשיאות המדינה והכריזה: "אני לא מאמינה בתקרות זכוכית. צריך ליצור מדינה שבה כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה. מי ייתן והאישה הטובה ביותר תנצח"

זמן צפייה: 04:13

מושלת דרום קרוליינה ושגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר ניקי היילי הודיעה היום (רביעי) באופן רשמי על התמודדה במירוץ לנשיאות ארצות הברית. בהכרזה החגיגית אמרה היילי כי "נעמוד לצד הידידות שלנו ישראל ואוקראינה ונגד איראן ורוסיה".

עוד הוסיפה היילי בעצרת שבה הכריזה על התמודדות לבחירות 2024 מטעם המפגלה הרפובליקנית בדרום קרוליינה כי "אני לא מאמינה בתקרות זכוכית. צריך ליצור מדינה שבה כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה. ואמרה "may the best woman win".

ניקי היילי
הכריזה שתרוץ: הרפובליקנית ניקי היילי | צילום: רויטרס

נזכיר כי המועמדת הרפובליקנית הכריזה ביום שלישי על מועמדותה הרשמית לנשיאות ארצות הברית, ועל השקת הקמפיין לקראת הבחירות ב-2024. בסרטון שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה אמרה היילי: "אני בתם הגאה של מהגרים הודים, הוריי הזכירו לי ולאחיי כל יום כמה אנחנו ברי-מזל לחיות באמריקה".

בסרטון אמרה היילי כי הרפובליקנים הפסידו את מרבית הקולות ב-7 מתוך 8 הבחירות האחרונות בארה"ב, "זה צריך להשתנות" אמרה. כמו כן היא הוסיפה: "חלק אומרים שההבטחה לחופש היא מומצאת, חלק חושבים שהרעיונות שלנו לא רק שהם טועים, אלא גזעניים ורעים. זה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. אני ראיתי רשע, בסין מבצעים רצח עם, באיראן רוצחים את העם שמתנגד לממשלה. אפילו ביום הגרוע ביותר שלנו, אנחנו מבורכים לחיות באמריקה".

עוד אמרה היילי בסרטון כי "חלק מהאנשים מסתכלים על אמריקה ורואים פגיעות. השמאל הסוציאליסטי חושב שהוא יכול לשנות את ההיסטוריה. סין ורוסיה חושבים שאפשר להתעמר בנו. אבל יש דבר שאתם צריכים לדעת עליי: אני לא אוהבת בריונים, וכשבועטים בהם - זה כואב יותר כשזה עם עקבים".