פרשת השחיתות באיחוד האירופי: הבכירה שנעצרה מכחישה את החשדות

סגנית נשיא הפרלמנט האירופי, אווה קיילי היווניה, שנעצרה יחד עם ארבעה נוספים בחשד למעורבות בשוחד והלבנת כספים, טוענת דרך עורך דינה כי אינה מודעת לממצאי החקירה לגבי כספים שנמצאו בביתה. קטר, החשודה כי שילמה יותר ממיליון יורו כשוחד לחברים באיחוד - מכחישה גם היא את מעורבותה

חברת הפרלמנט שחשודה בשחיתות, אווה קיילי
חברת הפרלמנט שחשודה בשחיתות, אווה קיילי | צילום: רויטרס

חברת האיחוד האירופי אווה קיילי הכחישה היום (שלישי) את מעורבותה בפרשת השוחד שמסעירה את הפרלמנט האירופי בימים האחרונים, הקשורה למשחקי גביע העולם בקטר. על פי החשדות, קיילי ועוד ארבעה אנשים היו מעורבים בהתארגנות פלילית, הלבנת כספים ושחיתות, כך לפי התביעה בבלגיה. קטר גם היא הכחישה כל מעורבות בפרשה. מחר הם יופיעו בפני ועדת טרום-משפט.

קיילי וארבעת האחרים נעצרו לאחר חקירה של הרשויות בבלגיה, שבמהלכה נמצאו סכומי כסף גדולים בדירות הפרטיות של החשודים: 600 אלף יורו בביתו של אחד מהם ועוד 150 אלף יורו בדירתו של אחר. כמה מאות אלפי יורו נוספים נמצאו בתוך מזוודה בחדר מלון בבריסל. על פי הדיווחים, בך הכל נמצאו כמיליון וחצי יורו כחלק מהחקירה. תחילה לא הסכימו הרשויות להגיד איזו ממדינות המפרץ קשורה לפרשה, אך בימים האחרונים התברר כי פרשת השוחד קשורה למונדיאל שנערך בקטר.

אווה קיילי, סגנית נשיא באיחוד האירופי, בפגישה עם שר העבודה הקטרי
אווה קיילי, סגנית נשיא באיחוד האירופי, בפגישה עם שר העבודה הקטרי | צילום: רויטרס

עורך דינה של קיילי הכחיש היום את האמור, וטען: "אני לא יודע אם נמצא כסף או כמה כסף נמצא". בתוך כך, הפרלמנט האירופי הצביע בעד הדחה של קחילי מתפקידה כאחת מ-14 סגני הנשיא בפרלמנט ברוב של 625 הצבעות לעומת אחת. ראש הפרלמנט, רוברטה מטסולה, אמרה כי אלו "ימים קשים עבור הדמוקרטיה האירופית".

ההאשמות פגעו בפועלם של קבוצות שדלנות (לובי) בפרלמנט האירופי, כאשר השבוע הייתה אמורה להיערך הצבעה על אישור כניסת אזרחים קטרים למדינות האיחוד ללא צורך בוויזה, אך ההצבעה נגנזה לבינתיים.