ארה"ב לקפטן המכלית האיראנית: "נשלם לך מיליונים עבור הספינה"

בריאן הוק, השליח האמריקני לנושא איראן, שלח מייל לקברניט "גרייס 1" והציע לו לעגון במקום שבו ארה"ב תוכל להשתלט על המכלית בתמורה למיליוני דולרים; הקפטן התעלם. זריף: "סחיטה על הסף"

זמן צפייה: 00:17

משרד החוץ האמריקני אישר היום (חמישי) כי בשבוע שעבר ארה"ב הציעה לקפטן המכלית האיראנית "גרייס 1" - או בשמה האיראני "אדריאן דרייה 1", מיליוני דולרים בשביל שימסור את הספינה ויעגון במקום שבו תוכל ארה"ב להשתלט עליה. שר החוץ האיראני, מוחמד ג’וואד זריף, האשים בחשבון הטוויטר שלו את ארה"ב ב"סחיטה על הסף".

מהפרטים עולה כי השליח האמריקני לנושא איראן, בריאן הוק, שלח מייל לקברניט הספינה, שבו כתב כי "יש לו בשורות טובות", לשון המכתב, "ממשל טראמפ מוכן לשלם מיליוני דולרים עבור הספינה". הוק צירף למייל את מספרי הטלפון של משרד החוץ האמריקני וזאת כדי לוודא שהקפטן לא יחשוב שהמכתב מזויף.

לכתבות נוספות בנושא >>

ארה"ב ואיראן בקרב על המכלית: "נמכור נפט למי שנרצה"

גיברלטר דחתה את בקשת ארה"ב לעיקול המכלית האיראנית "גרייס 1"

"איום מיידי": ארה"ב הטילה סנקציות על סוכנות החלל האיראנית

בריאן הוק, השליח האמריקני לענייני אריאן
בריאן הוק, השליח האמריקני לענייני אריאן | צילום: חדשות 13

"אנו עובדים מקרוב עם הקהילה הימית על מנת לשבש את ייצוא הנפט הבלתי חוקי", הסביר הוק וגילה כי הקפטן התעלם מהמיילים שנשלחו אליו. על פי דיווח בעיתון הכלכלי "פייננשל טיימס", המייל נשלח לפני שהוטלו הסנקציות האחרונות על הרפובליקה האסלאמית.

כזכור, המכלית "גרייס 1" נעצרה בתחילת יולי בחופי המים הטריטוריאלים של גיברלטר והוחזקה בידי השלטונות המקומיים במשך 45 ימים. לפני כשבועיים היא שוחררה. האמריקנים התנגדו למהלך, ובשבוע שעבר הגישו בקשה להחרים את הנפט שנמצא על המכלית, שלדבריהם שווה 130 מיליון דולרים שמיועדים לארגוני טרור. עם זאת, הרשויות בגיברלטר דחו את הבקשה, ואמרו כי הטיעונים האמריקנים שעסקו בסנקציות על איראן לא תואמים את מערכת המשפט המקומית שפועלת לפי החוק של האיחוד האירופי.

Oil Supertanker Grace 1 Sits Anchored In Waters Of The British Overseas Territory Of Gibraltar
המכלית האיראנית ''גרייס 1'' שנעצרה על ידי חיל הנחתים הבריטי | צילום: רויטרס