"הזדמנות להחזיר את הדר": הזוג גולדין נפגש עם בכירי הבית הלבן

הוריו של הדר, שגופתו מוחזקת בידי החמאס מאז "צוק איתן", שבו ארצה לאחר שגרינלבט הבטיח להם לטפל בנושא השבת גופת בנם, ואף לכלול אותה ב"עסקת המאה". "האחריות גם על הפוליטיקאים הישראלים"

זמן צפייה: 02:20

לאה ושמחה גולדין, שגופתו של בנם הדר מוחזקת בידי החמאס מאז מבצע "צוק איתן", חשו לראשונה מעודדים כשסיימו לאחרונה את פגישותיהם עם בכירי הממשל האמריקני. ג'ייסון גרינבלט, האיש שמופקד על תוכנית השלום של טראמפ, לקח על עצמו לטפל בנושא השבת הגופה של הדר, והוא שוקל אף לכלול אותו כצעד בונה אמון במסגרת עסקת המאה של טראמפ.

"כשהדרישה באה מארצות הברית יש לזה משמעות עצומה. היא תגיע לכל המדינות שיש להן יוזמות בעזה – המדינות התורמות באירופה, קטר ומצרים. זו ההזדמנות שלנו להחזיר את הדר, ולבצע עסקה שבה מעשה הומניטרי תמורת מעשה הומניטרי".

לכתבות נוספות בנוושא >>

לאה גולדין נטשה פגישה עם רה"מ: "המטרה – להשתיק את המשפחות"

משפחת גולדין: הדיווח על חילופי אסירים עם חמאס - ספין בחירות

זהבה שאול לרה"מ: אם לא תחזיר את אורון - ארדוף אותך לכל מקום

לאה ושמחה גולדין עם מזכל האו''ם אנטוניו גוטרש
לאה ושמחה גולדין עם מזכל האו''ם אנטוניו גוטרש | צילום: חדשות 13

המהפך בגישה של הקהילה בין-לאומית לסיפור של הדר ואורון חל לפני כחודשיים, כשהאו"ם קיבל החלטה שיזמו הכווייתים, שעוסקת בהשבת גופות של חיילים. מזכ"ל האו"ם, שנפגש עם בני הזוג גולדין, מתכוון ליישם אותה לגבי החללים הישראלים.

הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי החמאס
הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי החמאס | צילום: חדשות 13

בני הזוג מדגישים כי היוזמה האמריקנית לא פותרת מאחריות את ראש הממשלה נתניהו, שלדבריהם, לא פועל מספיק בעניינם. מבחינתם, כל מי שיזכה בבחירות הקרובות נושא באחריות להחזרת הגופות.

"כל הדמויות המרכזיות בפוליטיקה הישראלית היו באירוע של הדר", אמר שמחה. "גנץ היה רמטכ"ל, יעלון היה שר ביטחון, פרץ היה רב צבאי ראשי, לפיד, בנט וליברמן ישבו בקבינט. הם צריכים להתארגן עכשיו ביחד". מוושינגטון הם חוזרים עכשיו לארץ, בתקווה להשפיע על מקבלי ההחלטות בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13