ארה"ב סוערת: שוטרים בלוס אנג'לס ירו בקטוע רגליים

אנתוני לואו, שנחשד בדקירה של אדם אחר ואותר כשהוא אוחז בסכין, נורה לאחר שניסה להימלט מהשוטרים שהורו לו לעצור. מטעם המשטרה נמסר כי לואו איים על הכוח. אחותו הדפה את הטענות: "הוא חשש לחייו, האכזריות המשטרתית היא הסיבה שברח"

אנתוני לואו

שוטרים בלוס אנג'לס ירו באנתוני לואו קטוע הרגליים, שנחשד בדקירת אדם אחר, בזמן שניסה להימלט. לואו אחז בסכין גדולה בזמן שניסה לברוח מהמקום. האירוע תועד בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות.

"החשוד ירד מכיסא הגלגלים שלו, רץ לעבר הקורבן ללא התגרות מצדו, ודקר אותו באזור החזה בעזרת סכין קצבים", נמסר בהודעת המשטרה. "לאחר מכן, החשוד חזר אל כיסא הגלגלים ונמלט מהמקום". עוד נאמר כי לאחר זמן קצר שוטרים איתרו את לואו שלא נענה להוראותיהם, המשיך בדרכו ואיים לזרוק את הסכין אל עבר השוטרים.

אנתוני לואו לפני שנורה
אנתוני לואו לפני שנורה

הוגו ריינגה, מיחידת הרצח במשטרת לוס אנג'לס, אמר כי קורבן הדקירה של לואו הוא גבר בן 46 שמצבו כעת יציב, והוא מחכה לניתוח. עוד אמר ריינגה כי המשטרה מכינה דו"ח חקירה על המקרה.

השוטרים, ששמם לא פורסם, הוצאו לחופשה בתשלום עד סיום חקירת הפרשה. "אני רוצה להשיג אמת וצדק, כי אם מישהו אחר היה יורה באנתוני, אדם נכה, הוא היה יושב בכלא בגין רצח", אמרה אובניק סימון, זוגתו של לואו.

אנתוני לואו לפני שנורה
אנתוני לואו לפני שנורה

אד אובאיאשי, מומחה לשיטור לאומי המתמחה בחקירות שימוש בכוח, שצפה בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, אמר שכדי להצדיק ירי השוטרים חייבים להוכיח שהם היו תחת איום מיידי ושקלו חלופות סבירות, כולל שימוש ב טייזר, טרם הירי. "כאן אנחנו רואים אדם שבהגדרה, נראה שהוא לא מסוגל פיזית להתנגד לשוטרים", אמר. "גם אם הוא חמוש בסכין, הניידות שלו מוגבלת מאוד", הוסיף. "הוא קטוע רגל. נראה שהוא נמצא בנחיתות פיזית מובהקת, מה שמפחית את האיום לכאורה שחוו השוטרים".

אחותה הגדולה של אנתוני לואו, יאטויה טוי, טענה שאחיה פחד מרשויות החוק וככל הנראה נמלט בעקבות כך בפחד. "הרצח של ג'ורג' פלויד ממש השפיע עליו", אמרה טוי. "כל האכזריות המשטרתית הזו היא הסיבה שהוא ברח. הוא חשש לחייו, הוא היה מבועת".