טרור באיסטנבול: לפחות 6 הרוגים ו-81 פצועים בפיגוע

הפיצוץ אירע בשדרות איסתיקלאל שבעיר הטורקית. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן: "לפחות 6 נהרגו ו-53 נפצעו". במשרד החוץ בודקים אם ישנם נפגעים ישראלים. גורם ביטחוני בישראל אחרי הפיגוע: "ההמלצה לישראלים באיסטנבול - להישאר במלון"

זמן צפייה: 05:54

פיגוע התרחש היום (ראשון) באיסטנבול שבטורקיה, בכיכר טקסים שבשדרות איסתיקלאל. הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן אישר שמדובר באירוע טרור, אותו תיאר כ-"פיגוע מתועב", והודיע על שישה הרוגים, ועל 81 נוספים שנפצעו. על פי תיעוד מהשטח, נשמע רעש של פיצוץ באזור. משרד החוץ הישראלי מבהיר: לא ידוע כעת על ישראלי מנותק קשר.

עוד נמסר מהנשיא הטורקי כי מדובר באישה שהייתה חלק מרכזי באירוע, וככל הנראה פעלה בשתי זירות, נמלטה, וכרגע טרם הצליחו להגיע אליה. האירוע נמצא תחת חקירה. גורם ביטחוני בישראל אמר אחרי הפיגוע: "ההמלצה לישראלים באיסטנבול - להישאר במלון עד שהדברים יתבהרו ולהקשיב להמלצות ולהנחיות של גורמי הביטחון הטורקים". עוד נמסר כי יש "לעדכן קרובי משפחה על מיקום בטיול, להימנע מפרסום ברשתות החברתיות על מיקום, להתרחק מהפגנות והתקהלויות, לשמור על עירנות, להסתיר זהות ישראלית, לא לעלות על רכבים לא מזוהים וכו'".

זירת הפיצוץ באיסטנבול
זירת הפיצוץ באיסטנבול | צילום: רויטרס

זירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה
זירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה | צילום: רויטרס
זירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה
זירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה | צילום: רויטרס

לפי עדכונים מהרשתות החברתיות בטורקיה, הפיצוץ התרחש בכניסה לרחוב עדנאן, בשדרת הקניות המרכזית. עיקר הנפגעים נמצאו בסמוך לחנות "מנגו", ולפי שעה פצועים בדרגות פציעה שונות, רובם תיירים. לפי דיווחים ברשתות החברתיות בטורקיה, מושל איסטנבול היה הראשון לאשר שישנם הרוגים בזירה.

בחודשים האחרונים היו התרעות בטורקיה על פיגועים איראניים נגד ישראלים, יש עדיין אזהרת מסע של משרד החוץ לטורקיה. גם אם מדובר באירוע טרור, לא יודעים מי ביצע אותו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211131537' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_vjbfirie' duration='']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-221131542' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_lupb8ora' duration='']

כוחות הצלה בזירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה
כוחות הצלה בזירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה | צילום: רויטרס

מירי דבוש, מדריכת טיולים שנמצאת בזירה, סיפרה לחדשות 13 בדמעות: "היינו ממש בכיכר, הייתה פה בהלה רצינית. יש כאלה שאומרים שזה היה פיצוץ גז. יש פה אמבולנסים משטרות. חסרה לי מישהי בקבוצה, מלא אנשים רצו, זה נראה קטסטרופה המונית".

אלון אזולאי, מטייל בטורקיה: "אנחנו רק הגענו למלון שמענו פיצוץ עז. יש פה הרוגים רבים, הנהג שלנו הספיק לצלם את הכל. ממש מחריד. נכנסנו למלון, כרגע יש אמבולנסים ומשטרה, מלא אנשים".

בשנת 2016 אירע פיגוע התאבדות בשדרות איסתיקלאל. באותו אירוע, שבוצע על ידי פעיל דאע"ש, נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו 36 נוספים. שלושה מההרוגים ועשרה מהפצועים היו ישראלים.