בתוך 24 שעות: שני יהודים נורו כשיצאו מבית כנסת בלוס אנג'לס

שני מקרי הירי התרחשו באותו אזור במערב העיר, חשוד אחד נעצר והמשטרה חוקרת אותו בחשד לפשע שנאה, ומאמינה שהוא קשור לשני האירועים. המשטרה הודיעה על תגבור נוכחות באזור לצורך הרתעה. ראש העיר: "המתקפות נגד חברי הקהילה היהודית אינן מקובלות עלינו"

יהודים נורו בלוס אנג'לס, המשטרה מתחקרת בזירת הירי
יהודים נורו בלוס אנג'לס, המשטרה מתחקרת בזירת הירי | צילום: מתוך טוויטר

שני גברים יהודים נורו ביממה האחרונה (בין רביעי לחמישי) בלוס אנג'לס שבארצות הברית, כך מדווחת התקשורת האמריקנית. משטרת לוס אנג'לס פתחה בחקירת שני האירועים, שניהם במערב העיר ובסמוך לבתי תפילה יהודיים, והחוקרים חושדים שכנראה מדובר בפשע שנאה. שני הקורבנות קיבלו טיפול רפואי ולא נשקפת סכנה לחייהם.

תחילה חשבו במשטרה כי אין קשר בין המקרים, אך מאוחר יותר נודע לתקשורת כי נעצר חשוד, וכי המשטרה מאמינה שהוא מעורב בשני האירועים. המקרה הראשון אירע ביום רביעי בשעה 10 בבוקר (שעון מקומי), כאשר גבר בשנות ה-40 לחייו נורה לאחר שיצא מבית כנסת ונכנס לרכבו. החשוד פתח באש ממכונית חולפת ונמלט מהמקום, ציינה המשטרה.

יהודים נורו בלוס אנג'לס, זירת הירי
יהודים נורו בלוס אנג'לס, זירת הירי | צילום: מתוך טוויטר

הירי השני אירע ביום שאחרי, ביום חמישי בשעה 8:30 בבוקר (שעון מקומי), כמה רחובות סמוך למקום הירי הראשון, כאשר גם במקרה הזה החשוד פתח באש מתוך מכונית נוסעת ופגע באדם שיצא גם הוא מתפילה זמן קצר לפני כן. החשוד, כאמור, נמצא במעצר, ונסיבות הירי נחקרות.

מקרי הירי התרחשו באזור בעיר שנקרא פיקו-רוברטסון וידוע כאזור שבו בתי כנסת ומרכזים דתיים רבים. משטרת לוס אנג'לס אמרה כי היא "מבינה את החשש שהפשעים הללו מעוררים בקרב הקהילה", וציינה כי המשטרה "בקשר קרוב עם מנהיגים דתיים כמו גם אנשים פרטיים וקהילות מאורגנות". עוד אמרו נציגי המשטרה כי הם פועלים כדי להגביר נוכחות בולטת ברחובות על מנת למנוע מקרים נוספים כמו אלו.

ראש עיריית לוס אנג'לס, קארן בס, הביעה צער על תקריות הירי וצייצה בחשבון הטוויטר שלה: "המתקפות האלה נגד חברי הקהילה היהודית אינן מקובלות עלינו". חברת המועצה העירונית, שמייצגת את המחוז בו אירעו תקריות הירי, צייצה גם היא בחשבונה כי היא "מודאגת" והוסיפה: "ראינו עלייה במתקפות אנטישמיות בחודש האחרון, ולמרות שהמניע לירי האחרון עדיין לא ידוע - אי אפשר להתעלם מהכאב והטראומה שנגרמו לקהילה".