דוח בצרפת: עלייה של 27% בתקריות האנטישמיות בשנה שעברה

משרד הפנים הצרפתי פרסם כי בשנת 2019 אירעו 687 תקריות נגד יהודים, לעומת 541 בשנה שלפני. 151 מהן היו תקיפות פיזיות. בלונדון רוססו מגני דוד, המילה "יהודי" וצלב קרס

זמן צפייה: 00:24

בשנת 2019 חלה עלייה של 27% בתקריות אנטישמיות בצרפת – כך עולה מדוח שפורסם אתמול על ידי משרד הפנים הצרפתי, שיצא לקראת ציון 75 שנים לשחרור מחנה אושוויץ.

בשנה שעברה נרשמו 687 אירועים אנטישמיים, לעומת 541 בשנה שלפני. על פי שר הפנים הצרפתי, שהציג את עיקרי הדוח, 151 מהאירועים היו תקיפות פיזיות כלפי אנשים או כלפי רכוש. שאר האירועים הוגדרו כאיומים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו ביד ושם: "יסוד התקומה שלנו – לא תהיה שואה נוספת"

שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות: "זוכרים את יום השואה"

"האנטישמיות יצאה משליטה": זעם בקרב יהודי ארה"ב על גל האלימות

צלבי הקרס רוססו בבית העלמין יהודי ליד שטרסבורג שבצרפת
צלבי הקרס רוססו בבית העלמין יהודי ליד שטרסבורג שבצרפת | צילום: רויטרס

ולא רק אנטישמיות, בצרפת חלה בשנה שעברה עלייה ניקרת בתקריות הנובעות מגזענות או שנאת זרים. מספר האירועים יותר מהכפיל את עצמו, כאשר בשנה שעברה נרשמו 1,142 תקריות, בעוד בשנת 2018 היו 496. גם השנאה כלפי מוסלמים עלתה בצרפת, שפרסמה כי בשנה שעברה אירעו 154 מקרים לעומת 100 בשנה שלפני.

"ביטויים או מעשי שנאה, בין אם מכוונת למוצא או אמונה דתית, בין אם זה בא לידי ביטוי באלימות פיזית או מילולית, הם מתקפה בלתי נסבלת על יסודות החוזה החברתי שלנו", אמר שר הפנים הצרפתי.

בתוך כך, אתמול פורסם בעיתון הבריטי "אינדפנדנט" כי המשטרה בלונדון חוקרת שתי תקריות אנטישמיות בדרום העיר.

על קירות של סניף בנק במחוז גריניץ' רוססו מגני דוד והמילה "יהודי", לצד מה שנראה כמו צלב קרס. נוסף לכך, המשטרה מסרה כי היא חוקרת מקרית נוספים של גרפיטי על חלונות של מסעדה, 2 קילומטרים ממחוז צ'רלטון.

ראש מחוז גריניץ', דן טורפ, מסר כי הרשויות עבדו במהלך הלילה כדי להסיר את הכתובות שרוססו על קיר הבנק. "כמועצה, אנחנו עובדים קשה כדי לקדם את האחדות הקהילתית ועל מנת למגר דעות קדומות ורטוריקה של שנאה, כדי להפוך את העיר שלנו למקום טוב יותר".

ברקע יום הזיכרון הבין-לאומי לשואה, שחל היום, טורפ אמר כי "אנחנו עומדים יחד כקהילה, מעבר לגבולות האמונה, הגילים, המינים והלאומיות, כדי לציין את יום השואה הבין-לאומי ואת 75 השנים לשחרור מחנה אושוויץ". "התקרית שאירעה בלילה מדגישה את משמעות היום, ואת החשיבות של זיכרון העבר והלקחים שנלמדו למען הדורות הבאים, כדי שנמשיך להתעמת עם הגזענות והשנאה ברחובות שלנו".