צרפת: מאסר עולם לרוצח ניצולת השואה בת ה-85 על רקע אנטישמי

מיריי קנול נרצחה בדירתה שבפריז ב-2018 על ידי בנה של שכנתה, אותו הכירה במשך שנים. בית המשפט גזר עליו מאסר עולם בגין רצח ועל שותפו 15 שנה על שוד ממניעים אנטישמיים

מיריי קנול, קשישה ניצולת שואה שנרצחה בצרפת על רקע אנטישמי
מיריי קנול, קשישה ניצולת שואה שנרצחה בצרפת על רקע אנטישמי | צילום: פייסבוק

בית המשפט בצרפת גזר אמש (רביעי) מאסר עולם לרוצח ניצולת השואה מיריי קנול בת ה-85 בפריז ב-2018. הרוצח, יאסין מיהוב, נאשם כי דקר את קנול 11 פעמים והצית את דירתה במרץ 2018 ובית המשפט קבע כי לא יהיה זכאי לדיון על שחרור במשך לפחות 22 שנים.

דניאל, בנה של הנרצחת, אמר כי "היא לעולם לא הייתה מצפה שאדם שהיא הגנה עליו במשך שנים יהפוך לרוצח שלה". הנאשם השני בפרשה, אלכס קארימבקוס, נמצא אשם בשוד ממניעים אנטישמיים ונגזרו עליו 15 שנות מאסר. משפחתה של קנול אמרה כי העונש "צודק".

לכתבות נופות בחדשות 13 >>

בכיר רע"ם מגיב לאחר תחקיר חדשות 13: "כסף לעמותה? אפס מהמדינה"

וילות, בתי מלון ומסעדות פאר: שכונת היוקרה החדשה בשכם

לאחר ששם את גורלו בידי עוקביו: אילון מאסק מכר מניות טסלה בשווי 5 מיליארד דולר

הרצח, שהחל כשוד, תודלק על ידי אנטישמיות ודעות קדומות על עושרם של יהודים שהביאו את מיהוב להאמין שישנם "אוצרות" חבויים בביתה של קנול - כך בית המשפט. מיהוב, בנה של אחת משכנותיה של קנול, הכחיש לאורך המשפט את המעשה וטען כי היא הייתה "כמו סבתא שניה" בשבילו.

הרצח הוגדר על רקע אנטישמי לאחר שקארימבקוס סיפר לחוקרים ששמע את מיהוב מתווכח עם קנול ביום שלפני המעשה "על כסף של יהודים והעושר שלהם". בנוסף, טען כי מיהוב צעק "אללהו אכבר" בעת שדקר אותה.