"שיטפון המוות" בגרמניה: מעל 125 הרוגים, כ-1,500 נעדרים

הרשויות המקומיות מנסות לאתר תושבים רבים שלא יצרו קשר מאז אירע אסון הטבע שכבר גבה את חייהם של עשרות בני אדם. "לא ראינו גשם כזה 100 שנה" • צרפת שלחה צוותי סיוע לבלגיה

זמן צפייה: 00:34

"שיטפון המוות": הרשויות בגרמניה מנסות לאתר כ-1,500 תושבי המחוז ריינלנד-פפלאץ שהקשר עמם נותק מאז אירעו השיטפונות הקשים שכבר גבו את חייהם של לפחות 125 בני אדם במדינה. השיטפונות הקשים הציפו עיירות שלמות במערב ובדרום גרמניה, וגרמו לקריסת מבנים. הרשויות במדינה סבורות כי מספר המתים צפוי לעלות.

"באזורים מסוימים לא ראינו כל כך הרבה גשמים כבר 100 שנה", אמר דובר השירות המטאורולוגי המקומי. "באזורים מסוימים כמות הגשמים הייתה כפולה ויותר מהממוצע, מה שגרם לשיטפונות הקשים". העיתון הגרמני "בילד" כינה את האירועים "שיטפון המוות".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גורמים בקואליציה: "המצב שברירי – ברור שנפסיד בהצבעות נוספות"

בנט בדיון בקריה: "החיסון פחות יעיל משמעותית מול זן הדלתא"

גנץ וסער סיכמו: תבחן ההצעה להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות

שיטפונות בגרמניה
שיטפונות בגרמניה | צילום: רויטרס

"זו הייתה קטסטרופה," סיפר לרויטרס אדגר גילסן בן ה-65, שביתו נהרס. "אני מכיר את כל האנשים שאיבדו הכול. הכול קרס, סדנה של חבר, המאפייה, הקצבייה, הכול נעלם, זה מפחיד ובלתי נתפס". פליקס טמסוט, תושב קלן, סיפר לחדשות 13 כי "ממדי האסון הזה רק ילכו ויתגלו בימים הקרובים אבל מדובר בקטסטרופה בקנה מידה מאוד-מאוד רציני".

השיטפונות הקשים פקדו מדינות נוספות. בבלגיה נהרגו לפחות שישה בני אדם. המלך פיליפ התייחס לאסון ואמר כי "מדובר באסון נורא, מחשבותינו עם משפחות הקורבנות ועם כל התושבים שנאלצו להתפנות מבתיהם. בתוך כך, צרפת שלחה לבלגיה צוותי הצלה על מנת לסייע במאמצי החילוץ.

שיטפונות בגרמניה
שיטפונות בגרמניה | צילום: רויטרס

אתמול, מאלו דרייר, ראש מדינת ריינלנד-פאלץ, תיארה את האירועים כ"קטסטרופה", והוסיפה כי "אנשים רבים עדיין בסכנה". התחזיות מצביעות על כך שהיום צפוי גשם כבד אף יותר בחלק גדול ממערב אירופה.

ארמין לאשט, ראש ממשלת נורדריין-וסטפאליה, אמר כי מזג האוויר הקיצוני נגרם בשל התחממות כדור הארץ. "עלינו לזרז אמצעי הגנה מפני אירועי האקלים הפוגעניים שאינם פוסחים על אף מדינה", אמר בתום ביקור באחד האזורים שנפגעו.