הגברת הראשונה של ארה"ב חיובית לקורונה, הנשיא נמצא שלילי

ברקע העלייה בתחלואה ברחבי העולם, מהבית הלבן נמסר כי ג'יל ביידן בת ה-72 נדבקה בפעם השנייה בנגיף. הגברת הראשונה חווה תסמינים קלים בלבד, ונמסר כי היא תשהה במהלך מחלתה בביתה שבדלוואר. הנשיא ג'ו ביידן בן ה-80 נבדק גם הוא ונמצא שלילי

זמן צפייה: 00:28

הגברת הראשונה של ארצות הברית ד"ר ג'יל ביידן נמצאה היום (שלישי) חיובית לקורונה, כך דווח ב-CNN. הנשיא ג'ו ביידן, שמתמודד בגיל 80 לכהונה נוספת בבית הלבן, נבדק גם הוא בעקבות מחלתה של אשתו ונמצא שלילי לנגיף.

"הערב, הגברת הראשונה נמצאה חיובית לקורונה. היא חווה תסמינים חלשים בלבד. היא תישאר כרגע בביתה ברהובות ביץ' שבדלוואר", מסרה הדוברת של הגברת הראשונה, אליזבת' אלכסנדר. זו הפעם השנייה שבה ביידן בת ה-72 נדבקת בקורונה. לפני שנה, היא נמצאה חיובית לנגיף במהלך חופשה בדרום קרוליינה.

כרגע לא צפויים שינויים בלוח הזמנים של הנשיא ביידן, שיעניק היום בבית הלבן את "מדליית הכבוד" לחיילים מצטיינים. ביום חמישי הוא צפוי להמריא לפסגת ה-G20 בהודו. ביידן עצמו נמצא חיובי לקורונה בחודש יולי בשנה שעברה.

הנשיא ביידן והגברת הראשונה
הנשיא ביידן והגברת הראשונה | צילום: רויטרס

הדבקתה של הגברת הראשונה מגיעה על רקע עלייה מחודשת בתחלואה בקורונה ברחבי העולם, המקושרת לוריאנט שככל הנראה עמיד בפני החיסון. בישראל, הורה משרד הבריאות לבתי החולים לבצע בשלושת השבועות הקרובים בדיקות PCR לכלל המטופלים במחלקות פנימיות.

מדובר על וריאנט BA.2.86, שהוא "גלגול" של אומיקרון. כאמור, הוא עמיד ככל הנראה בפני החיסון, אך כרגע לא הוכח שהוא גורם למחלה קשה יותר או לשיעור תמותה גבוה יותר.