ארה"ב: עשרות אלפים פונו בעקבות שריפת ענק בקולורדו

מאות בתים נהרסו ומתחם קניון ובית מלון נחרבו במחזור בולדר, העיר הגדולה בקולורדו שבארה"ב. גורמים רשמיים מסרו כי צפויים מקרי פציעות ומוות ככל שהשריפה תמשיך להתפשט. ג'ארד פוליס, מושל קולורדו: "זוהי עוצמתו של הטבע"

זמן צפייה: 00:08

שריפת הענק בקולורדו: עשרות אלפים פונו היום (שישי) מבתיהם בעקבות שריפה שפרצה בקולורדו שבארצות הברית, לצד מאות בתים שכבר עלו בלהבות. שבעה בני אדם נפצעו, ומגורמים רשמיים במדינה נמסר כי צפויים מקרי פציעות נוספים ואף מוות, ככל שהשריפה תמשיך להתפשט.

כ-30 אלף איש בעיירות לואיוויל שבקנטקי וסופריור שבוויסקונסין נדרשו לעזוב את בתיהם בחמישי האחרון. מצב חירום הוכרז על ידי ג'ארד פוליס מושל קולורדו, שאמר במסיבת עיתונאים כי "השריפה הזו היא לא כל-כך שאלה של משאבים, כמו שהיא פשוט נובעת מעוצמתו של הטבע".

Wind Driven Wildfires Prompted An Evacuation Order For The Entire Town Of Superior
השריפה בקולורדו שבארה''ב | צילום: רויטרס

עוד מסר פוליס בנוגע לשריפה: "אנו מקווים שהרוחות ידעכו, שמזג האוויר ישתנה. אבל עבור אלו שהושפעו ישירות מהשריפה – דעו שלא נותרתם לבד". רוחות של 169 קמ"ש היכו הלילה את המחוז והגבירו את הלהבות, לצד בצורת היסטורית שנרשמה באזור. בעוד שריפות קודמות בקולורדו היו בעיקר באזורים כפריים, הפעם השריפה מתרחשת באזורים שהינם פרבריים יותר.

לפחות חלק מהשריפות פרצו כתוצאה מקריסת קווי חשמל בגלל הרוח, מה שהפך את השריפה מהר מאוד לבעירה ההרסנית ביותר בהיסטוריה העכשווית של המדינה. כ-370 בתים עלו בלהבות מערבית לסופריור, ו-210 בתים נחרבו לגמרי באזור העיר העתיקה של סופיריור. מתחם קניות ובית מלון נהרסו גם כן במהלך השריפה.