רשמית: ניקי היילי הודיעה על מועמדותה לנשיאות ארה"ב

שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר פרסמה בחשבון הטוויטר שלה סרטון בן 3 וחצי דקות, ובו היא מכריזה באופן רשמי על פתיחת הקמפיין שלה לקראת הבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית - שם היא תתמודד מול הנשיא לשעבר טראמפ ומתמודדים נוספים על תפקיד מועמד המפלגה לנשיאות ב-2024

זמן צפייה: 01:20

המועמדת הרפובליקנית ניקי היילי, לשעבר מושלת דרום קרוליינה ושגרירת ארצות הברית באו"ם, הכריזה היום (שלישי) על מועמדותה הרשמית לנשיאות ארצות הברית, ועל השקת הקמפיין לקראת הבחירות ב-2024. בסרטון שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה אמרה היילי: "אני בתם הגאה של מהגרים הודים, הוריי הזכירו לי ולאחיי כל יום כמה אנחנו ברי-מזל לחיות באמריקה".

בסרטון אמרה היילי כי הרפובליקנים הפסידו את מרבית הקולות ב-7 מתוך 8 הבחירות האחרונות בארה"ב, "זה צריך להשתנות" אמרה. כמו כן היא הוסיפה: "חלק אומרים שההבטחה לחופש היא מומצאת, חלק חושבים שהרעיונות שלנו לא רק שהם טועים, אלא גזעניים ורעים. זה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. אני ראיתי רשע, בסין מבצעים רצח עם, באיראן רוצחים את העם שמתנגד לממשלה. אפילו ביום הגרוע ביותר שלנו, אנחנו מבורכים לחיות באמריקה".

עוד אמרה היילי בסרטון כי "חלק מהאנשים מסתכלים על אמריקה ורואים פגיעות. השמאל הסוציאליסטי חושב שהוא יכול לשנות את ההיסטוריה. סין ורוסיה חושבים שאפשר להתעמר בנו. אבל יש דבר שאתם צריכים לדעת עליי: אני לא אוהבת בריונים, וכשבועטים בהם - זה כואב יותר כשזה עם עקבים".

לפני חודש התראיינה היילי ל"פוקס ניוז" ורמזה על כוונתה להתמודד לנשיאות, כשאמרה לגבי ראש המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ: "אנחנו צריכים ללכת לכיוון חדש. האם אני יכול להיות המנהיגה הזו? כן, אני חושבת שאני יכולה להיות המנהיגה".

מימין: רון דה-סנטיס, דונאלד טראמפ, ניקי היילי ומייק פומפאו
מימין: רון דה-סנטיס, דונאלד טראמפ, ניקי היילי ומייק פומפאו | צילום: רויטרס

במקביל, הנשיא לשעבר התייחס לאפשרות שמושל פלורידה רון דה-סנטיס יתמודד גם הוא לראשות המפלגה הרפובליקנית. טראמפ תקף את דה-סנטיס וכינה את התמודדותו האפשרית כ"בגידה גדולה". לדבריו של הנשיא לשעבר, "אני מקדים אותו בסקרים. אני חושב שזה יהיה מעשה חסר נאמנות, שכן - אני תמכתי בו בבחירות למושל פלורידה. לא היה לו סיכוי".

בחודשים האחרונים, וביתר שאת מאז בחירות האמצע בארה"ב, גברה הביקורת בשורות המפלגה הרפובליקנית על התנהלותו של דונאלד טראמפ, על שנחל הפסד מוחץ, ולא הצליח לנצח במאבק על השליטה בסנאט, שנותר בשליטה דמוקרטית.