מחשש לקאמבק של טראמפ: קלינטון ואובמה מצטרפים לקמפיין

יומיים נותרו לבחירות האמצע בארה"ב, ולפי הסקרים הצפי הוא שהרפובליקנים יחזירו לעצמם את השליטה בקונגרס. לא פחות מארבעה נשיאים לשעבר הגיעו לפנסילבניה המתנדנדת כדי לקדם את מועמדם לסנאט, כאשר מצד אחד ד"ר מהמט אוז הרפובליקני, ומולו ג'ון פטרמן הדמוקרטי - שמחלים מאירוע מוחי

זמן צפייה: 02:58

עוד יומיים נותרו לבחירות האמצע בארצות הברית, והתחושה היא שעונת ה"קאמבקים" בפוליטיקה העולמית, אחרי חזרתם של דה סילבה בברזיל ונתניהו בישראל, לא תפסח גם על הקונגרס האמריקני, בו הרפובליקנים צפויים על פי הסקרים להחזיר לעצמם את השליטה בו.

לכן הגיעו ארבעה נשיאים לפנסילבניה, מדינת מפתח בקרב על השליטה בסנאט האמריקני - אחד מכהן ועוד שלושה נשיאים לשעבר. מצידו, הנשיא הקודם דונאלד טראמפ, שצפוי להכריז בשבוע הבא על התמודדותו בפעם השלישית לתפקיד נשיא ארה"ב, ממשיך לקדם את מועמדו, ידוען הטלויזיה - ד"ר מהמט אוז.

ד''ר מהמט אוז עם הנשיא הקודם דונאלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה
ד''ר מהמט אוז עם הנשיא הקודם דונאלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה | צילום: רויטרס

הנשיא ביידן והנשיא לשעבר ברק אובמה יחד עם המועמד מטעם המפלגה הדמוקרטית ג'ון פטרמן
הנשיא ביידן והנשיא לשעבר ברק אובמה יחד עם המועמד מטעם המפלגה הדמוקרטית ג'ון פטרמן | צילום: רויטרס

נוסף על ביידן, שני נשיאים אמריקניים לשעבר, ברק אובמה וביל קלינטון, הגיעו גם הם כדי לסייע למועמד הדמוקרטי לסנאט בפנסילבניה ג'ון פטרמן, שמחלים מאירוע מוחי. כמה סמלי שבזמן אחד מנאומיו של פטרמן, התעופפו לכל עבר דגלי ארה"ב שניצבו מאחוריו - מה שהמחיש היטב את מצבה השברירי של המפלגה הדמוקרטית בבחירות האלו.

ביומיים שנותרו עד לבחירות, ימשיכו ארבעת הנשיאים לדלג בין המדינות השונות ברחבי ארה"ב. טראמפ, ינסה לשמור על המומנטום של מפלגתו, ושלושת הנשיאים האחרים ינסו אם כי באיחור רב לעצור את הסחף, ולמנוע תוצאה שתהפוך את הנשיא ביידן לברווז צולע, שלא מסוגל להעביר שום חוק בשנתיים שנותרו לו בבית הלבן.