אחרי ההפסד לאנגליה: איראן מאשימה את ישראל ו"הבוגדים"

איראן פתחה את המונדיאל עם הפסד 6:2 משפיל לאנגליה, ובאמצעי תקשורת מקומיים ברפובליקה האיסלאמית מפנים אצבע מאשימה כלפי ישראל ופעילי "מחאת החיג'אב": "זו תוצאה של לוחמה פסיכולוגית חסרת תקדים של בוגדים מקומיים וזרים"

שחקני נבחרת איראן לא שרים את ההמנון
היו נתונים לאיומים קונקרטיים. שחקני נבחרת איראן לא שרו את ההמנון במשחק מול אנגליה | צילום: רויטרס

לאחר שהנבחרת האיראנית פתחה באופן מאכזב את המונדיאל לאחר שהפסידה אמש 6:2 לנבחרת אנגליה, באמצעי התקשורת ברפובליקה האיסלאמית בחרו היום (שלישי) להאשים בהפסד גורמים זרים, ביניהם ישראל. "איראן 2 - אנגליה, ישראל, סעודיה ובוגדים - 6", נכתב בכותרת של "Kayhan" היומי.

העורך הראשי של העיתון מונה על ידי המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, טען כי הנבחרת שיחקה לאחר "שבועות של לוחמה פסיכולוגית לא הוגנת וחסרת תקדים נגד הנבחרת, שהתבצעה מכיוון בוגדים מקומיים וזרים".

אוהדת איראנית מביע מחאה בקטר
אוהדת איראנית מביע מחאה בקטר | צילום: רויטרס

אוהדי איראן ביציעים קראו במהלך המשחק בשמה של מחסה אמיני, שהוכתה בחודש ספטמבר על ידי משטרת הצניעות באיראן ונהרגה, החזיקו שלטים ולבשו חולצות עם סיסמאות מחאה ושרקו בוז במהלך ההמנון הלאומי, אותו בחרו שחקני על כר הדשא לא לשיר.

באמצעי תקשורת אחר דווח כי מפגינים באיראן חגגו ברחובות את ההפסד המשפיל של נבחרתם, פרצו בתרועות בבתי קפה מקומיים כשאנגליה הבקיעה שערים, ונהגים צפרו במכוניות בשמחה לאחר ההפסד. צילומים ממרכז טהראן הופצו באינטרנט ובהם נראים נהגי אופנוע צופרים וקוראים "שש!" בהתייחס למספר השערים שכבשה אנגליה במהלך המשחק. "לאף אחד מהשחקנים לא הייתה את הרוח הנכונה", כתבו.