אסון באוקראינה: 14 הרוגים בהתרסקות מסוק, בהם שר הפנים

בקייב מדווחים כי כלי הטיס של "שירות החירום הממלכתי" התרסק בתוך מבנה סמוך לגן ילדים בעיר ברובארי. שר הפנים דניס מונסטירסקי וסגנו נספו, כמו גם מזכיר המדינה ו-3 ילדים. עשרות בני אדם נוספים נפצעו. מחקירה ראשונית עולה כי סיבת ההתרסקות היא כשל של הטייס, שהמריא תחת ערפל כבד ונתקל בגג של גן הילדים

זמן צפייה: 02:22

14 בני אדם נהרגו היום (רביעי) בשל התרסקות מסוק לתוך בניין בעיר ברובארי שבמחוז קייב. המסוק התרסק סמוך לגן ילדים בעיר, פרבר של הבירה, בעקבות זאת פרצה אש בכמה מהבניינים הסמוכים לזירה, כ-26 בני אדם נפצעו באירוע. המשטרה בקייב אישרה כי בין ההרוגים - שר הפנים האוקראיני, דניס מונסטריסקי וסגנו, כמו גם 3 ילדים. נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי: "טרגדיה איומה, הנחיתי לברר את הנסיבות שגרמו לאסון".

תשעה הרוגים מהתאונה היו על המסוק שהתרסק, שהיה בשירות החירום הלאומי של אוקראינה. שר הפנים וסגנו, יבהן יינין, היו על המסוק, ואיתם פמליה של בכירים נוספים רמי דרג. מזכיר המדינה, יורי לובקוביץ', היה על המסוק גם הוא ונהרג. הרשויות באוקראינה חוקרות כעת מה גרם להתרסקות המסוק.

מתחקיר ראשוני עולה כי הכשל שגרם להתרסקות הוא כנראה טעות אנוש של הטייס, כאשר המסוק המריא תחת ערפל כבד ונתקל בגג של גן הילדים. על פי עדי ראייה המסוק חג באוויר בגובה נמוך וחריג במיוחד, לנוכח אותו ערפל סמיך הטייס הבחין במבנה גן הילדים באיחור, ביצע תמרון חד בנסיון לתקן את המצב אך איבד שליטה.

לפחות 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באוקראינה
לפחות 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באוקראינה | צילום: מתוך טוויטר

מושל קייב, אולסקי קולבה, כתב בעקבות האירוע: "טרגדיה בברובארי. מספר הקורבנות עולה. אנחנו מגישים כל סיוע שנדרש לנפגעי האסון, כל שירותי החירום נמצאים בזירת ההתרסקות". שר החוץ אלי כהן שלח את תנחומיו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "המום מהחדשות הטרגיות לגבי תאונת המסוק בקייב. תנחומיי העמוקים למשפחות הקורבנות ולעם האוקראיני".

יושבי ראש אגודת הידידות ישראל-אוקראינה, חברי הכנסת יולי אדלשטיין וזאב אלקין, שלחו מכתב תנחומים לפרלמנט האוקראיני. ח"כ אדלשטיין מסר: "שולח את תנחומיי לממשלת ולאזרחי אוקראינה נוכח הטרגדיה הנוראה הבוקר, בה נספו שר הפנים האוקראיני ובכירי ממשל נוספים לצד אזרחים ובתוכם ילדים".

ח"כ זאב אלקין מסר: "הכרתי באופן אישי את סגן שר הפנים האוקראיני והצטערתי על לכתו של אדם יקר שסייע רבות לישראל בכלל ובפרט סייע במקרים של ישראלים באומן. כיו״ר אגודת הידידות הפרלמנטרית עם אוקראינה ראיתי חשיבות רבה בשליחת תנחומינו אל מקבילנו בפרלמנט האוקראיני. מוקדם יותר שוחחתי עם יבגן קורניצ'וק, שגריר אוקראינה בישראל והבעתי את תנחומיי לפרלמנט האוקראיני ולמשפחות ההרוגים".

שגריר ישראל בקייב, מיכאל ברודסקי, כתב גם הוא בטוויטר: "חדשות טרגיות באוקראינה. תנחומיי הכנים למשפחות הנספים בתאונה". גם שגרירת ארה"ב באוקראינה, ברידג'ט ברינק, צייצה: "בהלם ועצובה מהחדשות הנוראיות מברוברי. תנחומיי העמוקים ביותר לכל יקירי השר מונסטירסקי, הסגן ינין, וכל הרוגי ונפגעי ההתרסקות הבוקר. ליבנו עם קהילת ברוברי וחברינו ושותפינו במשרד הפנים האוקראיני".

הרב משה ראובן אסמן, רבה של אוקראינה, מסר בתגובה לטרגדיה: "הלב נשבר למשמע הבשורה הקשה של התרסקות המסוק, על גן ילדים, בו נספו ידידי שר הפנים דניס מונסטירסקי וסגנו חברי היקר יבגני ינין, שעמדו תמיד לצד הקהילה היהודית במדינה וסייעו לישראלים רבים בנסיעה לאומן, מחשבותי ותפילותי עם משפחות ההרוגים, שנשמע ונתבשר בשורות טובות".