ישיבה על מדרגות ושימוש במוט סלפי: המעשים שיגררו קנס באירופה

במטרה לצמצם את מספר התיירים ההולך וגדל, החלו הרשויות ביבשת לקבוע עונשים כספיים גבוהים על פעולות רבות, לעיתים טריוויאליות. "הטיסה עלתה לי 200 דולר. חזרתי עם קנסות של 1,500 דולר"

זמן צפייה: 04:04

במהלך שנת 2018 ביקרו במדינות אירופה 710 מיליון תיירים מרחבי העולם. ריבוי התיירים הוביל את הרשויות באירופה להקשיח בצורה משמעותית את החוקים נגדם. "הטיסה שלי עלתה לי 200 דולר. חזרתי עם קנסות של 1,500 דולר", אמר בנו קרפל, מדריך טיולים בחו"ל, רימון טיולים.

כך קרה שבאיטליה החליטו הרשויות לאסור ישיבה על המדרגות הספרדיות ברומא. עבירה על האיסור, תגרור קנס בגובה 450 אירו. כמו כן, הגדילו לעשות והחלו לחלק קנסות לתיירים שהתהלכו יחפים או עם כפכפים. שני תיירים צרפתים קיבלו קנס ומאסר על תנאי לאחר שגנבו חול מאחד מחופי האי סרדיניה.

צילום במוט סלפי
שימוש במוט סלפי | צילום: חדשות 13

"המדינות שלדעתי הן המחמירות ביותר הן איטליה וצרפת, שהן מדינות מתוירות מאוד. אלו מדינות שכמות התיירים שם עולה משנה לשנה", אמר קרפל. לדבריו מדובר בניסיון מכוון של אותן מדינות לצמצם את מספר התיירים. "כמות התיירים היום היא בלתי אפשרית והדרך היחידה להתמודד עם המצב היא לקנוס את התיירים בכל אפשרות".

שלט המורה על עבירה שעונשה קנס באירופה
שלט המורה על עבירה שעונשה קנס באירופה | צילום: חדשות 13

באי הספרדי פלמה דה מיורקה פרסמו המחוקקים רשימה של 64 פעולות אסורות שעליהן מוטלים עונשים שנעים בין 100 אירו ל-3,000 אירו. בין הפעולות: איסור טיפוס על עצים ואיסור על קטיפת פרחים. במילאנו נאסר השימוש במקלות סלפי. באחד המקרים, נקנסו שני תיירים בפריז ב-25 אירו בגלל שהלכו לאיבוד במטרו.