הרב הראשי של צרפת: המתמודד היהודי לנשיאות - אנטישמי

אריק זמור, יהודי במוצאו שמתמודד על המועמדות לנשיאות צרפת בשנה הבאה מטעם הימין הקיצוני, התבטא בעבר נגד מהגרים מוסלמים וערבים. הרב הראשי של צרפת מאשים כעת: "הוא אנטישמי וגזען"

זמן צפייה: 00:23

כחצי שנה לבחירות לנשיאות צרפת - ואחד המועמדים מעורר סערה: בראיון לערוץ הטלוויזיה France 2, נשאל הרב חיים קורסיה, הרב הראשי של צרפת, האם אריק זמור, בנם של מהגרים יהודים מאלג'יריה, הוא אנטישמי. הרב השיב: "אנטישמי? בהחלט. גזען? בהחלט".

זמור, עיתונאי יהודי ואיש הימין הקיצוני, ידוע בהתבטאויותיו הבעייתיות. בעבר הוא כינה את המהגרים המוסלמים כ"פולשים", ובשנת 2016 אמר שרוב סוחרי הסמים הם ערבים או אפריקנים. כעת הוא מתמודד על משבצת הימין הקיצוני מול מנהיגת הצד הפוליטי הימני בצרפת, מארין לה פן ובחלק מהסקרים הוא מפגר מאחוריה באחוזים בודדים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עם העיניים ליום שישי: החל הדיון המרתוני בכנסת לאישור התקציב

יבנה: טבעת עתיקה משובצת אבן חן נמצאה ביקב מהתקופה הביזנטית

במהלך דיון הארכת המעצר: ברלנד התעלף בבית המשפט

מנהיגי מוסדות יהודיים ברחבי צרפת הביעו בעבר עוינות כלפי זמור, שתמך במאמר שנוי במחלוקת של היסטוריית מלחמת העולם השנייה - שלפיו משתפי פעולה נאציים מצרפת הקריבו לכאורה יהודים על מנת להציל את חייהם של אחרים. עם זאת, הרב קורסיה הינו היחיד שהאשים באנטישמיות את זמור, שאשתו וילדיו יהודים - והוא עצמו לפעמים הולך לבית הכנסת בעודו חובש כיפה.

העיתון הצרפתי-יהודי "Tribune Juive" פרסם ב-28 באוקטובר מאמר שביקר בחריפות את קורסיה על כך שהאשים את זמור כאנטישמי, ודחה את טענתו על הסף. עם זאת, אותו המאמר גינה כמה מהצהרותיו של זמור, וכינה אותן "מטרידות", "משונות", "אובססיביות" ו"לאומניות בצורה פתולוגית".

התבטאותו של הרב כלפי זמור כאנטישמי הביאה למחלוקת רבה גם בצד השמאלי של המפה הפוליטית בצרפת. מועמד השמאל הקיצוני לנשיאות, ז'אן-לוק מלנשון, שלו היסטוריה עשירה של אמירות הנתפסות כאנטישמיות, אמר בראיון ביום חמישי האחרון ל-BFMTV, כי זמור לא יכול להיות אנטישמי מאחר ו"הפוליטיקה שלו הינה חלק מהמסורת היהודית".

למחרת, בעקבות זעקה ברשתות החברתיות נגד מלנשון, שכונה אנטישמי בעצמו – הוא חזר בו וכתב בפייסבוק: "אני מוכן להודות שהתבטאתי בצורה גרועה".