"איאן" תגיע לקטגוריה 5? מושל פלורידה: "תתפללו בשבילנו"

סופת ההוריקן שכבר הכתה בקובה מתקדמת בצעדי ענק אל עבר פלורידה, ואם תמשיך להתחזק היא עלולה להגיע לדירוג העוצמה הגבוה ביותר. יותר מ-2 מיליון תושבים נקראו לעזוב את בתיהם, ומושל פלורידה אמר: "זו הולכת להיות סופה היסטורית"

זמן צפייה: 04:04

ארצות הברית: סופת ההוריקן "איאן" ממשיכה להתקדם אל עבר פלורידה, וכבר החלה לגרום לסערות רבות בקו החוף. המרכז הלאומי להוריקנים בארה"ב הודיע היום כי הסופה ממשיכה להתחזק, עם רוחות במהירות של כמעט 250 קמ"ש. אם תמשיך במגמה זו, "איאן" תעלה לקטגוריה 5 - הגבוהה ביותר בסקלה.

אתמול הסופה הכתה בקובה, וכעת היא מכוונת אל חוף המפרץ של פלורידה, שם יותר מ-2 מיליון תושבים נקראו לעזוב בהמוניהם. בתי ספר, סופרמרקטים, פארקי שעשועים, בתי חולים ושדות תעופה הכריזו על סגירה. מטאורולוגים מזהירים כי הסופה תגרום לסערות קטסטרופליות, רוחות והצפות.

''איאן'' בדרך לפלורידה
''איאן'' בדרך לפלורידה | צילום: רויטרס

''איאן'' בדרך לפלורידה
''איאן'' בדרך לפלורידה | צילום: רויטרס

רון דה-סנטיס, מושל פלורידה, ביקש להתפלל עבור האנשים במדינה, והוסיף: "זו סופה מאוד, מאוד חזקה. יש לעיתים סופות שיש להן השפעה אדירה, וזו הולכת להיות סופה היסטורית כזאת. היא תעצב את הקהילות בדרום-מערב פלורידה, ותשפיע באופן עמוק על המדינה שלנו. אנחנו פשוט מבקשים מאנשים את האיחולים והתפילות שלהם".

המושל גם התייחס למה שיקרה אחרי הסופה: "כ-30,000 טכנאי חשמל, צוותי חיפוש והצלה עירוניים רבים ו-7,000 חיילי המשמר הלאומי של פלורידה ממוקמים ומוכנים לעזור ברגע שמזג האוויר יתבהר".

''איאן'' בדרך לפלורידה
''איאן'' בדרך לפלורידה | צילום: רויטרס

בתדרוך שהתקיים במטה של סוכנות החירום הפדרלית, הזהירו את תושבי פלורידה: "רוב שטחה של המדינה נמצא על הכוונת של הסופה. אנחנו צריכים שכולם ישימו לב להנחיות של נציגי השלטון המקומיים במהלך הסופה ואחריה".