אחרי למעלה מאלף שנה: הפאב העתיק ביותר בבריטניה - נסגר

ה-"Ye Olde Fighting Cocks" שבסנט אולבנס, מצפון ללונדון, שעל פי האתר שלו נפתח בשנת 793, סגר את דלתותיו עקב בעיות כלכליות כתוצאה ממשבר הקורונה. בחשבון הפייסבוק של בית העסק נכתב: "התמודדנו מול תקופה ממושכת ומאתגרת במיוחד במסחר"

הפאב האנגלי העתיק ביותר בבריטניה | צילום: פייסבוק

הפאב האנגלי העתיק ביותר סוגר דלתותיו: בשישי האחרון פרסם הפאב "Ye Olde Fighting Cocks" שבסנט אולבנס, מצפון ללונדון, כי אחרי למעלה מאלף שנה של פעילות - הוא נאלץ לסגור את דלתותיו בעקבות משבר הקורונה.

לפי האתר של בית העסק, הוא הוקם עוד בשנת 793 - והתמודד מול תקופה ממושכת ומאתגרת במיוחד במסחר, שהלכה והחמירה עם פרוץ המגפה. בעליו של הפאב, כריסטו טופאלי, טען בפוסט שפרסם בפייסבוק כי "יחד עם הצוות של המקום, ניסיתי הכל כדי להמשיך לקיים את העסק. עם זאת, השנתיים האחרונות היו חסרות תקדים בתעשייה, והביסו את כולנו. ניסינו ככל יכולתנו להבטיח שהפאב עטור הפרסים הזה יוכל להמשיך לסחור גם בעתיד".

הבר Ye Olde Fighting Cocks
הבר Ye Olde Fighting Cocks | צילום: רויטרס

עוד מסר טופאלי בפוסט כי לפני המגפה היכולת לסחור הייתה קשה באופן קיצוני, אבל יחד עם השפעות הקורונה - התוצאות היו הרסניות מבחינה כלכלית, והותירו את הפאב להתמודד עם מחויבויות פיננסיות כבדות. "ברור מאליו שאני שבור לב מהמצב, הפאב הזה היה הרבה יותר מאשר עסק עבורי. אני חש בגאווה על כך שלקחתי חלק בהיסטוריה של המקום".

תעשיית הפאבים בבריטניה הייתה במשבר טרם פרוץ המגפה, בעקבות מגמה של בליינים אנגלים שהחלו לנטוש את תרבות הפאבים לטובת הברים, המסעדות והבילויים הביתיים. לפי המשרד הבריטי לסטטיסטיקה לאומית, בין השנים 2008 ל-2018 יותר מ-11,000 פאבים סגרו את דלתותיהם בשטחי חצי האי - מה שהפחית בכמעט רבע את המספר הכולל של הפאבים בבריטניה.