עשרת ההישגים של אובמה - על-פי ברק אובמה

כך רואה הנשיא אובמה את עשרת הישגיו הגדולים ביותר בשנה האחרונה

זמן צפייה: 02:45

10. הכלכלה: במהלך כהונתו של ברק אובמה נוצרו 13.7 מיליון משרות חדשות בארה"ב (ב-69 חודשי צמיחה כלכלית רצופים) ואחוז האבטלה ירד ל-5% ונשאר סביב המספר הזה מאז.
9. ביטוחי הבריאות: למרות הפסימיות של מתנגדיו, תכנית ביטוחי הבריאות של הנשיא היא סיפור הצלחה - ובפעם הראשונה בהיסטוריה של המדינה אחוז הבלתי מבוטחים עומד על פחות מ-10 אחוז. סך הכל, מעל 17.6 מיליון אמריקאים זכו בביטוחי בריאות מקיפים מאז יצאה לפועל התכנית.
8. מנהיגות ארה"ב בנושא שינויי האקלים בעולם: בשנים האחרונות, ארה"ב תפסה עמדת מפתח בהובלת תכנית גלובלית במאבק נגד פליטת גזי חממה, ובתקופת הנשיא אובמה נחתמו עסקאות רבות בין מדינות במטרה לצמצם את היקף הפגיעה במערכת האקלימית בה אנו חיים.
7. יחסי ארה"ב-קובה: באוגוסט השנה, נפתחה שגרירות ארה"ב בהוואנה, קובה. צעד סימבולי זה מסמל את נירמול היחסים בין ארה"ב לקובה - לראשונה מזה 54 שנים.
6. הסכם הגרעין עם איראן: למרות שרבים מאיתנו סבורים כי ההסכם הזה הוא אסון, אובמה דווקא רואה בו כהישג אדיר: "הצלחנו בחתימת הסכם חזק עם אירן למנוע מהם להשיג נשק אטומי. למעשה, אירן כבר החלה בפירוק אלפי צנטריפוגות שהעשירו אורניום לפני ההסכם".

5. המלחמה בטרור: לאחר היווצרות דאע"ש והתגברות הטרור הגלובלי, אובמה דווקא מציין את עמידתה החזקה והבלתי מתפשרת של ארצות אל מול הטרור (מחוץ אך בעיקר מבית) כאחד ההישגים החשובים של תקופתו.
4. השותפות הטרנס-פסיפית: הסכם הסחר האזורי הגדול בהיסטוריה, בין ארה"ב לבין 11 מדינות אחרות השוכנות לחופי האוקיינוס השקט. לנו הוא לא אומר הרבה, אך ההסכם הזה הוא אחד מהצעדים שחיזקו את עוצמתה הכלכלית של ארה"ב מול סין - במידה הרבה ביותר.
"הסכם הסחר החזק ביותר בהיסטוריה שלנו", לדברי אובמה
3. הסכמי חינוך ותקציב בין מפלגתיים: בתקופה בה היחסים בין המפלגה הרפובליקנית למפלגה הדמוקרטית הגיעו לשפל של שנים, אובמה מתגאה בקונצנזוס שיצר בין המפלגות סביב הסכמי החינוך והתקציב.
2. נישואים חד מיניים: "האהבה ניצחה", כך הגדיר אובמה את החלטת בית המשפט העליון לעגן בחקיקה פדרלית את זכות הקהילה הגאה להינשא לבני מינם, והא רואה זאת כאחד מהישגיו הגדולים ביותר. "לא משנה מי אתה, כאן באמריקה, אתה חופשי להתחתן עם האדם שאתה אוהב".
1. העם האמריקאי: העם האמריקאי הוא בהחלט לא הישג של ברק אובמה, אך הוא בחר להציב את העם במקום הראשון מהסיבה הפשוטה - "בכל מה שהתקדמנו, זה בזכותכם. בזכות הפועלים המפשילים שרוולים כל בוקר ועושים את עבודתם,
בזכות המורים והעובדים ברפואה, בזכות ההורים - כולנו דואגים אחד לשני בזכות הנשים והגברים המדהימים שלובשים מדים, משרתים כדי להגן על כולנו. בגלל שכשאנחנו מאוחדים כאמריקאים, אין דבר שלא נוכל לעשות."