פיצוץ באוטובוס תיירים במתחם הפירמידות במצרים: "17 נפצעו"

מקורות ביטחוניים אמרו כי הפיצוץ אירע בסמוך למוזיאון המצרי החדש שבאזור התיירות. ברשת סקיי ניוז דיווחו כי הנפגעים הם מקומיים ומדרום אפריקה. משרד החוץ: "לא ידוע על ישראלים מעורבים"

זמן צפייה: 00:37

מטען צד התפוצץ היום היום (ראשון) סמוך לאוטובוס תיירים ליד למוזיאון המצרי החדש שנמצא במתחם הפירמידות גיזה שבמצרים - כך מסרו מקורות ביטחוניים בקהיר לתקשורת המקומית. על פי הדיווחים, 17 בני אדם נפצעו באירוע, עשרה מתוכם מצרים - והיתר תיירים מדרום אפריקה. מטען הצד, שהוטמן כאמור בצד הדרך, גרם להתפרקות דלתות האוטובוס ולפיצוץ החלונות.

בתיעוד מהזירה ניתן לראות את התיירים יורדים מהאוטובוס, חלקם פצועים ומדממים. ההדף גרם לפגיעה גם בחומת אבנים סמוכה. משרד החוץ מסר כי לאחר בדיקת הקונסול, לא ידוע על ישראלים שהיו מעורבים באירוע.

עוד בחדשות 13:

אסון המנוף – ארדן: "בית המשפט מקל עם אחראים לתאונות העבודה"

תשעה ימים להרכבת הממשלה: אושרה הגדלת מספר השרים

חשד לרצח בטמרה: בן 46 נורה למוות; העירייה הכריזה על שביתה

זירת הפיצוץ סמוך למוזיאון במצרים
זירת הפיצוץ סמוך למוזיאון במצרים | צילום: טוויטר

כזכור, בחודש דצמבר נהרגו שלושה תיירים מוייטנאם ומדריך תיירים מקומי בפיגוע שהתרחש באזור, כאשר מטען חבלה שהוטמן על האוטובוס בו נסעו התפוצץ. תשעה תיירים וייאטנמים נוספים ונהג האוטובוס, נפצעו. האוטובוס בו נסעו ספג נזק קשה וחלונותיו נשברו. עשרות ושוטרים וצוותי כיבוי הוזעקו למקום, סגרו את המתחם לתנועה ופתחו בחקירת האירוע. ממשרד החוץ נמסר כי לא היו באירוע אזרחים ישראלים, והוזכר כי קיימת התרעה סביב תקופת חג המולד, מחשש שדאע"ש או גורמים עוינים אחרים ינסו לפגוע בתיירים במצרים.

בחודש נובמבר נהרגו שבעה בני אדם ו-12 נוספים נפצעו מירי על אוטובוס שבו נסעו נוצרים קופטים במצרים, כך מסר משרד הפנים במדינה. הקבוצה נסעה במחוז סוהאג' שבמצרים התיכונה בדרכה למנזר באזור. דובר הכנסייה הקופטית במדינה, בולס חלים, התריע כי מניין ההרוגים בתקיפה עלול לעלות. ארגון דאע"ש קיבל אחריות על האירוע.