ארה"ב: אדם פרץ לבית הפרטי של ננסי פלוסי - ותקף את בעלה

גבר כבן 42, שאינו מוכר לרשויות הפדרליות, נכנס לבית של יו"ר בית הנבחרים האמריקני וחיפש אותה. היות ולא הייתה בבית, התעמת הפורץ עם בעלה, בן 82, תקף אותו בפטיש וגרם לשבר בגולגולתו. החשוד נעצר ויואשם בניסיון לרצח

זמן צפייה: 02:48

פול פלוסי, בעלה של יושבת ראש בית הנבחרים של ארצות הברית ננסי פלוסי, הותקף אתמול (שישי) בביתם של הזוג בקליפורניה ונזקק לניתוח. פלוסי, בן 82, נפגע מפטיש שהוטח בראשו על ידי פורץ, שאיים על חייו וחיפש את אשתו, יו"ר בית הנבחרים. הפטיש גרם לשבר בגולגולת של פול פלוסי ופציעות משמעותיות נוספות, הוא עבר ניתוח וצפוי להתאושש ולהחלים מפצעיו.

האירוע התרחש לפנות בוקר של יום שישי בשעון קליפורניה, אז התקבלה שיחה במוקד המשטרה מפול פלוסי, שלא הצליח לדווח במדויק על המתרחש. שוטרים שהגיעו למקום "לבדוק את שלומו" מצאו גבר מתעמת עם פלוסי כאשר שניהם החזיקו בפטיש. החשוד לקח את הפטיש מידיו של פלוסי ותקף אותו באלימות.

ננסי פלוסי ובעלה פול פלוסי
ננסי פלוסי ובעלה פול פלוסי | צילום: רויטרס

על פי החשד, נכנס דרך הדלת האחורית
על פי החשד, נכנס דרך הדלת האחורית | צילום: רויטרס

ברגע זה השוטרים תיקלו את החשוד, לקחו ממנו את הפטיש והביאו אותו למעצר, כך אמר לעיתונות ראש משטרת סן פרנסיסקו ביל סקוט. החשוד הוא דיוויד דה-פייפ, בן 42, וגם הוא מאושפז בבית החולים, לא ידוע באיזה מצב. המשטרה חוקרת את המניע לתקיפה, במהלכה צעק דה-פייפ "איפה ננסי? איפה ננסי?", וכתב אישום צפוי להיות מוגש נגדו על ניסיון לרצח, תקיפה בכלי נשק קטלני, התעללות בקשיש, פריצה ועבירות נוספות.

סקוט הוסיף ואמר כי המתקפה לא הייתה אקראית אלא מכוונת ומתוכננת: "זה לא בסדר. נבחרי הציבור שלנו פועלים למען עירם, למען המדינה שלהם ולמען האומה הזאת. המשפחות שלהם לא נרשמו לזה כדי להיות מותקפים, זה לא בסדר". ננסי פלוסי לא הייתה נוכחת באותו היום בביתה, ולכן לא הייתה אבטחה במקום. כך הצליח דה-פייפ על פי החשד להיכנס לבית דרך הדלת האחורית. המשטרה תחקור את מצלמות האבטחה.

תקשורת מחוץ לביתה של ננסי פלוסי בסן פרנסיסקו, לאחר התקיפה
תקשורת מחוץ לביתה של ננסי פלוסי בסן פרנסיסקו, לאחר התקיפה | צילום: רויטרס

ברשת CNN דיווחו כי החשוד דה-פייפ נהג לפרסם ברשתות החברתיות תמונות וטקסטים סביב חיסוני נגיף הקורונה, סביב הבחירות של 2020 בארה"ב וכן בנוגע למתקפה על הקונגרס ב-6 בינואר 2021. מכר שלו אמר לרשת כי הוא נראה "מנותק מהמציאות".

דה-פייפ אינו מוכר למשטרת הקפיטול ולא נמצא באף מאגר נתונים פדרלי, כך לפי מקורות המעורים בחקירה. משטרת הקפיטול הצהירה כי היא משתפת פעולה עם ה-FBI ועם משטרת סן פרנסיסקו בחקירה משותפת סביב המקרה.