הקנצלר הבא של גרמניה? שולץ הכריז שהרכיב קואליציה

לאחר כמעט חודשיים של משא ומתן אינטנסיבי, מנהיג המפלגה הסוציאל-דמוקרטית צפוי להודיע היום במסיבת עיתונאים על הקמת ממשלה עם הירוקים ומפלגת המרכז הליברלית

אולף שולץ
אולף שולץ | צילום: רויטרס

לאחר כמעט חודשיים של משא ומתן אינטנסיבי, אולף שולץ יהיה ככל הנראה הקנצלר הבא של גרמניה ויחליף את אנגלה מרקל, שכיהנה 16 שנה בתפקיד. היום (רביעי) ב-16:00 שעון ישראל תערוך מפלגתו הסוציאל-דמוקרטית של שולץ מסיבת עיתונאים יחד עם מנהיגי שתי המפלגות האחרות שירכיבו את הקואליציה - הירוקים ומפלגת הליברלים.

ההסכם משיג רוב לשלוש המפלגות בבית התחתון בגרמניה, וייצור סדר עדיפויות חדש בגרמניה, שיכלול השקעה אגרסיבית בטיפול במשבר האקלים ובכלכלה. לממשלה החדשה יהיה זמן הסתגלות קצר מאוד, שכן הקורונה משתוללת בגרמניה בעוצמה, וגם על רקע התגברות המתיחות הגאו-פוליטית בעקבות ההתעצמות הצבאית של רוסיה בגבול אוקראינה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משה חוגג, הסוכן והקטינות: כך טויחה התקיפה המינית של הדוגמנית

אוסטרליה הכריזה על חיזבאללה כארגון טרור: "אפס סובלנות"

נתיחת הגופה קבעה: החשוד ברצח של כוכבת הרשת התאבד

אולף שולץ, מנהיג המפלגה הסוציאל דמוקרטית
אולף שולץ, מנהיג המפלגה הסוציאל דמוקרטית | צילום: רויטרס

התוצאות הצמודות, שלא מאפיינות בדרך כלל בחירות במדינה, גרמו למשא ומתן הקואליציוני להימשך אפילו יותר מהרגיל. הסוציאל דמוקרטים זכו במעט פחות מ-26% מקולות הבוחרים, מה שהספיק להם לגבור על המפלגה הנוצרית-דמוקרטית של מרקל, בראשה עומד ארמין לאשט, שהשיגה את התוצאה הגרועה היותר בתולדותיה, כ-24% מקולות הבוחרים.

המפלגה השלישית בגודלה, "הירוקים", זכתה בכ-15% מהקולות, ומפלגת המרכז הליברלית שתשלים את הקואליציה המשולשת קיבלה כ-11.5%. לקנצלר המיועד שולץ יש ניסיון של שנים כשר אוצר וראש עיריית המבורג, והוא יזדקק לניסיון הרב שלו כדי לנהל את הקואליציה המורכבת.