תביעה בארה"ב: "בוב דילן התעלל בי מינית כשהייתי בת 12"

הזמר והיוצר המפורסם נתבע על ידי אישה בת 68 על אונס שביצע לכאורה בשנת 1965, כאשר הייתה קטינה. על פי התלונה הוא התעלל בה מינית במשך שישה שבועות. דוברו של דילן בתגובה: "טענה לא נכונה"

זמן צפייה: 07:46

הזמר והיוצר בוב דילן, מהמוזיקאים הבולטים בעולם מאז שנות ה-60, הואשם כי סימם קטינה בת 12 והתעלל בה מינית בשנת 1965, כך נחשף אמש (שני) ב"ניו יורק פוסט". על פי התלונה, שהוגשה לבית המשפט העליון במנהטן, ההתעללות התרחשה במשך שישה שבועות בין אפריל למאי 1965 במלון צ'לסי בניו יורק, בתחילת הקריירה של דילן שהיה אז בתחילת שנות ה-20 לחייו.

התביעה הוגשה ביום שישי, רגע לפני שנסגר החלון להגשת תביעות על התעללות מינית בקטינים ללא קשר לזמן הפגיעה, חוק שנחתם על ידי מושל מדינת יורק אנדרו קואומו ותוקפו הוארך בשל מגבלות מגפת הקורונה. על פי התלונה, דילן התיידד ויצר קשר רגשי עם התובעת שהייתה אז בת 12, השקה אותה באלכוהול וסימם אותה במטרה להתעלל בה מינית, והשאיר אותה "מצולקת נפשית ופגועה עד היום".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שריפת הענק בהרי ירושלים נמשכת: כוחות הכיבוי חזרו לפעול בשטח

תביעה בארה"ב: "בוב דילן התעלל בי מינית כשהייתי בת 12"

השופט, עורך הדין וניגוד העניינים • תחקיר

התובעת, כיום בת 68 ומתגוררת בגריניץ' שבקונטיקט, העידה כי דילן אף השתמש באלימות פיזית כדי לאיים עליה. דוברו של דילן בן ה-80 אמר ל"ניו יורק פוסט" בתגובה: "הטענה בת 56 השנים אינה נכונה".

הקריירה של דילן, שנולד בשם רוברט צימרמן למשפחה של מהגרים יהודים, החלה בשנות ה-60 המוקדמות. הוא עלה לגדולה לאחר שהתנועה לזכויות האזרח אימצה את השיר שפתח את אלבומו השני, "Blowing in the WInd", כהמנון הלא רשמי שלה.

בתקופה המתוארת בתביעה דילן כבר היה אחרי צאת אלבומו החמישי, ושירי המחאה שלו ליוו את השינויים החברתיים שאירעו אז בארה"ב. מאז הוציא דילן עשרות אלבומים, זכה בפרס נובל לספרות, והשפעתו על המוזיקה הפופולרית ניכרת עד היום.