חופי טורקיז ומיליוני תיירים: סיפור האיים שהפכו לעיי חורבות

במשך 48 שעות הכתה הסופה במדינת האיים באוקיינוס האטלנטי והסבה נזק עצום. עשרות נהרגו, אלפים איבדו את בתיהם, רחובות שלמים הוצפו - וחלק גדול מהתשתיות קרס לחלוטין. "לא ייתכן שזה אמיתי"

זמן צפייה: 03:48

איי הבהאמה היא מדינת איים יפהפייה באוקיינוס האטלנטי, עם חופים לבנים ומים בצבע טורקיז, טבע פראי, תרבות תוססת ולא מעט אתרי תיירות מיוחדים. אלא ש-48 שעות בהן הכה הוריקן "דוריאן" ללא רחם בחופים – גרמו להרס רב.

"אנחנו בעיצומה של טרגדיה היסטורית", אמר הוברט מיניס, ראש ממשלת איי בהאמה. תושב המקום, היימנוד, אמר לנוכח המראות הקשים: "לא ייתכן שזה אמיתי. האי שלי אבאקו, גמור, הכל נהרס. אין בנקים, אין חנויות, לא נשאר דבר".

A Man Hangs His Clothes After Washing Them At The Mudd Neighborhood, Devastated After Hurricane Dorian Hit The Abaco Islands In Marsh Harbour
הריסות באיי בהאמה, בעקבות הוריקן ''דוריאן'' | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בנושא: 

"דוריאן" התחזקה לדרגה 3; מניין ההרוגים באיי הבהאמה עלה ל-20

"טרגדיה היסטורית": 5 הרוגים באיי בהאמה מהוריקן "דוריאן"

בארה"ב נערכים: הוריקן "דוריאן" התחזקה לעוצמה הגבוהה ביותר

הרס באיי בהאמה בעקבות ''דוריאן''
הרס באיי בהאמה בעקבות ''דוריאן'' | צילום: חדשות 13

האקלים באי לרוב טרופי ונוח, אולם בעונת ההוריקנים מדינת האיים הזו מועדת לפורענות, כפי שקרה השבוע. במהלך השנים פגעו סופות הוריקן רקות באיי בהאמה וגרמו לנזק רב ולנפגעים, אולם נראה ש"דוריאן" היא הקשה מכולן. עכשיו כשהסופה עושה את דרכה צפונה, לאורך החוף המזרחי של ארה"ב, התושבים מלקקים את הפצעים ואומדים את הנזקים. נראה שייקח זמן רב עד לשיקום המלא, והתושבים כבר מייחלים ליום שבו מראות ההרס הרב יתחלפו בתמונות אופטימיות יותר של תיירים, חופים - וכמה שיותר שמש.

אדם מחפש את חפציו בהריסות באיי בהאמה
אדם מחפש את חפציו בהריסות באיי בהאמה | צילום: רויטרס
הריסות באיי בהאמה, בעקבות הוריקן ''דוריאן''
הריסות באיי בהאמה, בעקבות הוריקן ''דוריאן'' | צילום: רויטרס

כאמור, לפחות 43 בני אדם נהרגו כתוצאה מפגיעת ההרוקין. אלפים איבדו את בתיהם, רחובות שלמים הוצפו, וחלק גדול מהתשתיות נהרס לחלוטין. באו"ם מעריכים כי לפחות 70 אלף בני אדם נזקקים כעת לסיוע הומניטרי. ההורקין שפגע באיים בעוצמה 5, החזקה ביותר, גרם גם ללא מעט פגיעות בנפש. רבים מן הפצועים מאושפזים עדיין בבתי החולים, וכעת מתמקדים המאמצים באיתור רבים המוגדרים נעדרים.

An Aerial View Shows Devastation After Hurricane Dorian Hit The Grand Bahama Island In The Bahamas
ההרס של הוריקן דוריאן באיי הבהאמה | צילום: רויטרס

למרות קרבתה לארצות הברית, איי בהאמה היא מדינה עצמאית הכוללת 700 איים שרובם המוחלט לא מיושבים. עד לסוף המאה ה-15 האיים היו מאוכלסים בשבטים אינדיאניים, עד שבשנת 1492 הגיע כריסטופר קולומבוס למקום בדרכו לאמריקה. במחצית השנייה של האלף הקודם שלטו הספרדים באיים ואחריהם הבריטים, וב-1973, לאחר משאל עם, הוכרזה עצמאותה של המדינה.

השפה הרשמית באיים היא אנגלית, מה שהופך את המקום לנגיש מאוד עבור התיירות הרבה - מקור ההכנסה העיקרי של התושבים. יותר משישה מיליון תיירים פוקדים בכל שנה את איי בהאמה, ונהנים מהחופים היפים ומהריזורטים המפנקים והלא כל כך זולים. האיים הם גם מוקד משיכה ללא מעט ידוענים, מקצתם מגיעים לחופשה קצרה, אחרים רכשו בית נופש ויש גם מי שבחרו לרכוש אי שלם - כמו ג'וני דפ, שאקירה, אדי מרפי וניקולס קייג' שכל אחד מהם מחזיק בבעלות על אחד ממאות האיים.