ממשיך להסתבך: טראמפ חויב לשלם 83 מיליון דולר פיצויים לעיתונאית

הנשיא לשעבר חויב בתשלום הפיצויים הגבוהים לעיתונאית אי. ג'ין קרול, שתבעה אותו לאחר שהכחיש כי תקף אותה מינית - למרות שכבר הורשע בכך בשנה שעברה. טראמפ בעקבות פסק הדין: "מגוחך לחלוטין, ציד מכשפות שביידן מוביל נגדי ונגד המפלגה הרפובליקנית". קרול בירכה: "הפסד ענק לכל בריון שניסה להשתיק נשים"

זמן צפייה: 01:59

חבר מושבעים בבית משפט פדרלי בניו יורק קבע הלילה (שבת) כי נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ יחויב לשלם פיצויים בסכום של 83.3 מיליון דולר לעיתונאית אי. ג'ין קרול, שתבעה אותו לאחר שפרסם הודעות מכפישות נגדה והכחיש שתקף אותה מינית - למרות שבשנה שעברה בית המשפט כבר הרשיע אותו בפרשה. בתגובה להחלטה, טראמפ תקף את מערכת המשפט ואת הנשיא ג'ו ביידן, מולו הוא צפוי להתמודד בבחירות הנשיאותיות השנה.

"מגוחך לחלוטין!" כתב הנשיא לשעבר בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות, "אני לא מסכים עם שתי ההרשעות נגדי ואגיש ערעור על ציד המכשפות שביידן מוביל נגדי ונגד המפלגה הרפובליקנית. מערכת המשפט שלנו יצאה משליטה והיא משמשת כנשק פוליטי. הם לקחו את כל הזכויות שמוענקות מהתיקונים הראשונים לחוקה".

זו הפעם השנייה בשנה האחרונה שבה טראמפ מחויב בתשלום פיצויים בגובה מיליוני דולרים לאי. ג'ין קרול, שהגיבה: "מדובר בהפסד ענק לכל בריון שניסה להשתיק נשים". עורכת הדין שייצגה את קרול, רוברטה קפלן, שיבחה את החלטת חבר המושבעים ואמרה: "פסק הדין שניתן היום מוכיח שכולם שווים בפני החוק במדינה שלנו - גם העשירים, גם המפורסמים וגם נשיאים לשעבר. לדונלד טראמפ איכפת יותר מכסף, כבוד וכוח מאשר לציית לחוק, ונדרש אומץ כדי לעמוד מול בריון כזה".

קארול לאחר פרסום פסק הדין
קארול לאחר פרסום פסק הדין | צילום: רויטרס
איור של דונלד טראמפ מהדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט
איור של דונלד טראמפ מהדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט | צילום: רויטרס

ניקי היילי, יריבתו האחרונה של טראמפ שנותרה בפריימריז הרפובליקנים לנשיאות, הגיבה גם היא לפסק הדין בפוסט שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה. "דונלד טראמפ רוצה להיות המועמד הרפובליקני המשוער - אבל אנחנו מדברים על פיצויים של 83 מיליון דולר. אנחנו לא מדברים על תיקון הגבול. אנחנו לא מדברים על התמודדות עם אינפלציה. אמריקה יכולה למצוא מועמדים טובים יותר מדונלד טראמפ וג'ו ביידן", כתבה השגרירה לשעבר באו"ם, שהפסידה לטראמפ בפריימריז שנערכו בניו המפשייר בשבוע שעבר.

פסק הדין הנוכחי, עליו יוגש ככל הנראה ערעור, מגיע זמן קצר לפני החלטה שצפויה להתקבל במשפט ההונאה האזרחית נגד הנשיא לשעבר בהמשך החודש. בנוסף, נגד טראמפ הוגשו ארבעה כתבי אישום פליליים חמורים והוא עוד ממתין לדיון בבית המשפט העליון של ארצות הברית, בו ייקבע אם שמו יוכל להופיע בטפסי ההצבעה בבחירות.