22 שנה אחרי: בדיקת DNA חדשה הביאה לזיהוי קורבנות מאסון התאומים

בשנים האחרונות חלה ירידה במספר זיהוי ההרוגים מפיגוע הטרור ששינה את פני ארה"ב, אך כעת, קורבן בשם ג'ון באלנטין ניבן מלונג איילנד זוהה באמצעות בדיקת DNA חדשנית - שפותחת דלת לזיהוי קורבנות נוספים. כ-1,103 נרצחים, המהווים 40% מקורבנות האסון - עדיין לא זוהו

"רצו ליצור את ה-9/11 הבאים", אסון התאומים
אסון מגדלי התאומים, 11 בספטמבר 2001 | צילום: רויטרס

יותר משני עשורים אחרי, בדיקת DNA חדשנית הצליחה לזהות קורבנות שנרצחו בפיגועי אסון התאומים ב-11 בספטמבר 2001 - כך דווח הבוקר (שישי) ברשת ABC האמריקנית. מאז פיגועי הטרור ששינו את פני ארה"ב, כ-1,103 קורבנות, המהווים 40% מהמתים באסון, עדיין נותרו לא מזוהים - כך שהחידושים הטכנולוגיים והמדעיים האחרונים מביאים בשורה למשפחות הקורבנות שאיבדו את יקיריהן.

ג'ון באלנטין ניבן מלונג איילנד הוא הנרצח ה-1,650 שזוהה מאז פיגועי ה-11 בספטמבר, מתוך 2,977 קורבנות. הזיהוי החדש נעשה באמצעות בדיקת DNA מתקדמת של שרידי הגופות שאותרו בזירת האסון, כך לפי הודעת משרד החוקר הרפואי הראשי בניו-יורק. בהמשך לפרסום על הזיהוי החדש, ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, אמר: "בעוד שהכאב מהאבידות העצומות ב-11 בספטמבר לא עוזב אותנו, האפשרות של זיהויים חדשים של הנרצחים יכולה להציע נחמה למשפחות הקורבנות".

החוקר הרפואי הראשי שהיה אחראי על הפרויקט, ד"ר ג'ייסון גרהאם, אמר: "ההבטחה שלנו לספק תשובות למשפחות שאיבדו את יקיריהן באסון עומדת על כנה היום, כמו בימים מיד לאחר מתקפת הטרור על מרכז הסחר העולמי. הזיהוי האחרון, שנעשה באמצעות החידושים האחרונים בעולמות המדע והטכנולוגיה, מעיד על המחויבות הבלתי מעורערת והנחישות שלנו ושל המדענים שלוקחים חלק בפרויקט".

אתר ההנצחה בגראונד זירו ארה"ב ניו יורק אסון התאומים 11 בספטמבר 2001
אתר ההנצחה בגראונד זירו | צילום: רויטרס

זיהויים חדשים של קורבנות שאיבדו את חייהם במתקפת הטרור הרצחנית הלכו ופחתו בשנים האחרונות. לאחרונה, משרד החוקר הרפואי הראשי בניו-יורק ביצע שני זיהויים חדשים נוספים של קורבנות האסון בחודש ספטמבר 2023, אך שמותיהם של הקורבנות לא הותרו לפרסום בהתאם לבקשת המשפחות.