דרעי לזלנסקי: "התר כניסתם לאומן של החסידים התקועים בגבול"

שר הפנים פנה לנשיא אוקראינה בבקשה שיפעל למען 1,500 חסידי ברסלב, שניסו להגיע לקברו של רבי נחמן דרך בלארוס - אך נתקעו סמוך לגבול לאחר שכניסתם סורבה. "אפשר כניסתם מטעמים הומניטריים"

מתפללים באומן שבאוקראינה מול קברו של רבי נחמן מברסלב, רויטרס
מתפללים באומן שבאוקראינה מול קברו של רבי נחמן מברסלב | צילום: רויטרס

שר הפנים אריה דרעי פנה היום (שלישי) לנשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, וביקש ממנו להתיר את כניסתם של 1,500 החסידים שניסו להיכנס לאוקראינה דרך בלארוס - אך נתקעו סמוך לגבול לאחר שכניסתם למדינה סורבה.

"אדוני היקר, בנימה אישית זו, מלב אל לב - ברגעים הכמעט אחרונים שעומדים לרשותינו בנושא, פונה אני אליך כי תתיר את כניסתם מטעמים הומניטריים מיוחדים של אותם אלה הנמצאים בגבול, שיכנסו לארצך לתקופה של ראש השנה בלבד - תחת מגבלות ושמירה מוחלטת על כל תקנות הבריאות", כתב דרעי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הגעה לעבודה, רופא – והפגנות: אלו המוחרגים ממגבלת ה-500 מ'

מבקר המדינה: לא אפתח בבדיקה פרטנית בפרשת אום אל-חיראן

שיא שלילי חדש: כ-5,000 נדבקים חדשים אובחנו אתמול

מתפללים באומן 2010
מתפללים באומן 2010 | צילום: רויטרס

השר הודה במכתבו לנשיא על השנים בהן אוקראינה "העמידה לרשות החסידים את כל הנדרש בכבוד הראוי", והסכים כי השנה בשל הגבלות הקורונה, המצב מעט שונה. עם זאת, כאמור, ביקש ממנו לשקול לפנים משורת הדין לשחרר את כל אותם "הגברים, הנשים והילדים שנמצאים בגבול בלארוס כבר שבועיים - בתנאים לא אנושיים בכלל".

בתוך כך, ארגון "הצלב האדום" הגיע אתמול עם משאיות לגבול בלארוס, וחילק מזון ושתייה לחסידים שנמצאים שם. הם, כידוע, טסו לאזור על מנת לנסות להגיע לקברו של רבי נחמן בכל מחיר - למרות הגבלות מגפת הקורונה.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-europe-part-2009151523' autoplay='0' credit='' desc='הצלב האדום בגבול בלארוס' kid='1_bor3iz8w' duration='46'']

כזכור, לפני כשבועיים החליטה ממשלת אוקראינה להגביל התקהלות בסביבת הקבר של רבי נחמן במהלך השבוע של ראש השנה. בינתיים, בחסידות ברסלב ביקשו מכל החסידים שכבר הגיעו למקום להימנע עד כמה שניתן מלהגיע לקבר עד ליום שישי הבא, אז יחול ראש השנה.

בהתאם להחלטת הממשלה, בתקופה שבין ה-15 עד ה-21 בספטמבר, לא תותר התכנסות של יותר מאדם אחד על כל 10 מ"ר ותיאסר התאספות במרכזי לימוד חרדיים. כמו כן, המועדונים ייסגרו ובתי הקפה והמסעדות יוגבלו. בנוסף, מסביב לקברו של רבי נחמן יוקם אזור סטרילי ולא תתאפשר הקמת דוכני רחוב.