ביידן: "נחזיר את החטופים ונביא להפסקת אש ושלום במזרח התיכון"

נשיא ארצות הברית הפורש נאם בוועידת המפלגה הדמוקרטית בשיקגו, ובין היתר התייחס למלחמה בעזה: "אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי למנוע מלחמה רחבה יותר". על המפגינים הפרו-פלסטיניים מחוץ לוועידה: "יש טעם בדבריהם. הרבה חפים מפשע נהרגים"

זמן צפייה: 06:03

נשיא ארצות הברית הפורש ג'ו ביידן נאם הבוקר (שלישי) בוועידת המפלגה הדמוקרטית בשיקגו, ובין היתר התייחס למלחמה בעזה - כאשר משפחות חטופים בקהל. "נחזיר את החטופים הביתה", אמר ביידן, "ונביא להפסקת אש ושלום במזרח התיכון".

"אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי למנוע מלחמה רחבה יותר", הוסיף הנשיא, "כדי לשחרר את בני הערובה ולסיים את המלחמה הזו". ביידן התייחס גם למפגינים הפרו-פלסטינים מחוץ לוועידה ואמר: "יש טעם בדבריהם. הרבה אנשים חפים מפשע נהרגים משני הצדדים".

ביידן עלה על הבמה נרגש מאוד נוכח מחיאות כפיים סוערות בלתי פוסקות של הקהל - שקראו "אוהבים אותך ג'ו", ו"תודה ג'ו". לפניו נאמה הילארי קלינטון, שהפסידה לדונלד טראמפ בבחירות ב-2016, ותקפה את הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות. מוקדם יותר עלתה האריס לבמה בהפתעה, ונתנה את האות לפתיחת הוועדה.

הנשיא ג'ו ביידן בוועידה הדמוקרטית
הנשיא ג'ו ביידן בוועידה הדמוקרטית | צילום: רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן בוועידה הדמוקרטית
הנשיא ג'ו ביידן בוועידה הדמוקרטית | צילום: רויטרס

הפגנות פרו-פלסטיניות מתקיימות מחוץ לוועידה מאז אתמול, כאשר אלפים צעדו במרכז שיקגו וקראו "לשחרר את פלסטין" ולהשבתת האירוע. אחת המפגינות אמרה כי הגיעה למחות בדרישה שהדמוקרטים "יחתמו על הפסקת מכירת הנשק לישראל, למרות שאני בספק שזה יקרה".

הפגנה פרו-פלסטינית בלוס אנג'לס
הפגנה פרו-פלסטינית (ארכיון) | צילום: מתוך טוויטר
Whatsapp Image 2024 05 22 At 0
הפגנה פרו-פלסטינית בארה"ב | צילום: רויטרס

על רקע תמיכת ארצות הברית בישראל, אמריקנים פרו-פלסטינים כועסים ודורשים שינוי במדיניות המפלגה הדמוקרטית, ומתכוונים ליצור לחץ כדי שהמפלגה תחרים את מכירת הנשק לישראל, תוך כדי הכנס. המפגינים אמרו כי בכוונתם לממש את זכות הדיבור בזמן הוועידה.

האריס וטים וולץ בוועידה הדמוקרטית
האריס וטים וולץ בוועידה הדמוקרטית | צילום: רויטרס

את הוועידה תנעל סגנית הנשיא קמלה האריס, אשר תוכרז כמועמדת הרשמית לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית. בימים האחרונים פתחה האריס פער קטן על טראמפ בסקרים, ובמקביל החל הקרב על הקול היהודי.