"נהיה קר כאן": התרסקו עם מטוס קל בים - ותיעדו הכול בסלולרי

דיוויד לאש וחברתו יצאו לסיבוב בכלי הטיס, ומסיבה לא ברורה התרסקו כמה ק"מ מחופי קליפורניה. המכשיר הנייד שרד, והגבר צילם את המתרחש עד שמשמר החופים חילץ אותם

זמן צפייה: 02:10

התיעוד הדרמטי שהפך לוויראלי אינו חלק מסצנת מתח הוליוודי, אלא תמונות אמיתיות שצולמו במרחק כמה קילומטרים מחופי קליפורניה, ארצות הברית. דיוויד לאש בן ה-34, תושב דנוור שבקולורדו, יצא שלשום (שני) עם חברתו קיילה לצלם את המטוס הקל מסוג ביצ'קראפט בוננזה שרכש רק שבועות אחדים קודם לכם, ואליו נלווה מטוס נוסף שמטרתו הייתה לצלם את הרכש החדש. ואז, מסיבה כלשהי, מטוסו של דיוויד צלל למים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שברו החלון במוט ברזל – וחילצו תינוקת מרכב נעול • תיעוד

רואה שלא מסתכלים – ונמלט: תיעוד בריחת מייסד טלגראס באוקראינה

תיעוד: בן 86 התבלבל בין הדוושות – ורכבו נפל קומה בחניון

המטוס שהתרסק ליד קליפורניה והזוג שצילם את ההתרחשות
המטוס שהתרסק ליד קליפורניה והזוג שצילם את ההתרחשות | צילום: טוויטר

דיוויד אסף את כל מה שיכל מהמטוס, כולל הטלפון הנייד שלו, ומיד לאחר ההתרסקות שלף אותו ותיעד את הרגעים הדרמטיים. "אנחנו צפים עכשיו באוקיינוס השקט", אמר לאש למצלמה, "מתחיל להיות מעט קר כאן".

ההתרסקות צולמה מזווית נוספת מהמצלמה של אואן לייפלט, טייס המטוס שנלווה אליו. "בשלב מסוים איבדתי אותם", סיפר לייפלט, "חגתי סביב וכבר לא ראיתי אותם. דיוויד התקשר אלי בזמן שהוא צף במים והוא סובב אותי וכיוון אותי למקום שבו הוא היה".

Drhfsr
דיוויד לאש וחברתו קיילה התרסקו בים ליד קליפורניה - ותיעדו הכל | צילום: חדשות 13

לייפלט יצר קשר עם מגדל הפיקוח הקרוב שהזעיק מסוק של משמר החופים והשניים חולצו בשלום אחרי כעשרים דקות – חילוץ אשר גם תועד על ידי לאש. כל הסרטונים הפכו לוויראליים, ונוסף אליה ביקורת בגין אמינותו של המקרה וכי ברגעים הקריטיים האלה הוא עסק בלצלם ולא בהצלחת חייו וחיי חברתו. "אני מתעסק בלקיחת כל דבר שנמצא במסוק שעשוי לעזור לנו במצב הזה, לרבות הטלפון הסלולרי שלי, ואני מתעסק בתיעוד של זה וכל דבר אחר בחיי", הסביר לאש.