דיווחים בארה"ב: טראמפ מתכונן להתמודדות בבחירות ב-2024

בארצות הברית מדווחים כי הנשיא לשעבר "ככל הנראה" יודיע ב-14 בנובמבר על כוונתו להתמודד בבחירות הבאות לנשיאות, עם תום כהונתו של הנשיא ביידן. סמוך לתאריך היעד, טראמפ צפוי למסור הצהרה בקונגרס לאחר שנקבע כי הוא הגורם המרכזי שהוביל להסתערות על הקפיטול בינואר אשתקד

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ
נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, עשוי להודיע בקרוב על התמודדות בבחירות לנשיאות בשנת 2024. כך דווח היום (שישי) באתר החדשות האמריקני "AXIOS" . לפי הדיווח, טראמפ וצוותו דנים על האפשרות כי יצהיר על השקת הקמפיין שלו ב- 14 בנובמבר.

על פי שלושה גורמים המעורים בפרטים, ההודעה של הנשיא לשעבר עשויה להגיע כחלק "מסדרת אירועים פוליטיים במספר ימים". טראמפ עשוי לקחת קרדיט על הישגים של נציגים רפובליקנים בבחירות האמצע הצפוי להיערך החודש, לאחר שתמך בעל ל-250 נציגים ברמה הפדרלית וברמה המדינית. בעצרת שנערכה במדינת איווה ביום חמישי, הצהיר הנשיא לשעבר באופן די תקיף, כי הוא "ממש ככל הנראה" לרוץ שוב לנשיאות.

בחודש שעבר ועדת חקירה של הרונגרס האמריקני שחקרה את אירועי המהומות על הקפיטול בשנה שעברה, שהתרחשו לאחר שהנשיא ג'ו ביידן גבר על טראמפ בבחירות לנשיאות, קבעה כי הנשיא לשעבר הוא הגורם העיקרי להתרחשות האלימה, והחליטה לזמן אותו לספק הצהרת תגובה בערך בטווח התאריכים של ההכרזה אותו הוא מתכנן, על פי הדיווח.

דונלד טראמפ בן ה-76 כיהן כנשיא ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית בין שנת 2017 ל-2021, לאחר שגבר על יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון. לאחר שכיהן ארבע שנים בתקפיד, הפסיד בבחירות כאמור לג'ו ביידן.

ההסתערות על בניין הקפיטול, 6 בינואר 2021
ההסתערות על בניין הקפיטול, 6 בינואר 2021 | צילום: רויטרס

כזכור, טראמפ ביקר היום בחודש שעבר את היהודים האמריקנים, וטען כי הם לא מעריכים אותו מספיק וכי הם צריכים להתאפס ולהעריך את "מה שיש להם בישראל". טראמפ הוסיף כי בישראל, לעומת זאת, יש לו את שיעור התמיכה הגבוה בעולם, וכי בקלות הוא היה יכול להיבחר לראש ממשלת ישראל.

"אף נשיא לא עשה עבור ישראל מה שאני עשיתי", כתב טראמפ בפוסט שפרסם ברשת החברתית שלו "Truth", "באופן מפתיע, האוונגליסטים הנהדרים מעריכים את זה הרבה יותר מאשר היהודים, בייחוד אלה שגרים בארצות הברית".

"אלה שגרים בישראל, לעומת זאת, הם סיפור אחר", הוסיף טראמפ, "שיעור התמיכה הגבוה ביותר בעולם, יכולתי בכלות להיות ראש ממשלה! יהודי ארצות הברית צריכים להתאפס על עצמם ולהעריך את מה שיש להם בישראל - לפני שזה יהיה מאוחר מדי" הוסיף.