60 שנים בכלא: נגזר עונשו של ראש הכת מניו יורק

ריי לורנס בן ה-63 הורשע באפריל האחרון בעבירות של סחר בנשים, סחיטה, הלבנת הון ועוד. הוא תויג כראש הכת שהתעלל, סחט וסחר בבנות קולג' שלמדו עם בתו במכללה. במשך שנים הוא התעלל בהן והכריח אותן לעבוד עבורו בזנות ולגנוב כספים מהוריהן

Eeobiz

עונש של 60 שנות מאסר נגזר אתמול (שישי) על לורנס ריי בן ה-63 מניו יורק לאחר שהורשע באפריל האחרון בסחיטה, סחר בנשים, הלבנת הון ועבירות אלימות נוספות. ריי הורשע לאחר שעבר לגור עם בתו במעונות הסטודנטים בקולג' וביצע במשך שנים מניפולציות פסיכולוגיות ומיניות קשות על חברותיה ללימודים במסגרת שדמתה לכת.

"לארי ריי הוא מפלצת", אמר התובע דמיאן וויליאמס לאחר גזירת העונש. במשך עשור ריי התעלל בקבוצת הבנות שהיו בקולג', סחט מהן כספים וטובות מיניות, איים עליהן והפעיל עליהן מניפולציות רגשיות קשות. הוא גרם לבנות להודות בעל כורחן בנזק כספי שגרמו לו והכריח אותן "להחזיר" לו את הכסף.

Whatsapp Image 2023 01 21 At 1
איור מדיון העונש של לורנס ריי | צילום: רויטרס

בין היתר, ריי גרם לבנות לרוקן את כרטיסי האשראי של הוריהן, הכריח אותן לבקש הלווואות והעביד אותן בזנות על מנת שירוויחו את הכסך שמעולם לא היו חייבות לו באמת. באחד המקרים הוא סחט צעירה באמצעות תמונות מיניות שלה שהיו ברשותו והכריח אותה לעבוד בזנות ולהרוויח כסף עבורו.

באחד המקרים המתוארים בהרשעה, ריי קשר את אחת הבנות לכיסא וחנק אותה באמצעות שקית פלסטיק ששם על ראשה עד שהיא כמעט מתה. במקרים אחרים הוא השתמש בשיטות של מניעת שינה, השפלה פסיכולוגית, אלימות מילולית ואלימות פיזית, איום בנקיטת הליכים משפטים, הרחקת הקורבנות ממשפחותיהן וניצול פגיעותן הנפשית של הקורבנות.

ריי נתפס לבסוף בעקבות כתבה שפורסמה באתר "The Cut" של מגזין "ניו יורק" ב-2019. הוא הורשע באפריל האחרון לאחר חקירה ממושכת וכעת נגזר עונשו.