קורונה: מעל מחצית ממקרי התמותה בעולם - באירופה

ממוצע ההדבקות ביבשת הוא הגבוה ביותר מאז שיא המגפה באפריל 2020. המומחים טוענים כי שיעורי התחסנות נמוכים, יחד עם שאננות של האזרחים והממשלים במהלך הקיץ אשמים בהתפרצות

קורונה במוסקבה
קורונה במוסקבה | צילום: רויטרס

בשבוע האחרון אירופה הייתה אחראית למעל חצי מממוצע ההדבקות העולמי בוירוס הקורונה, וכמעט מחצית מהתמותה מהנגיף, הכמות הגדולה ביותר מאז אפריל 2020, שיא המגפה באיטליה. אירופה עומדת שוב במרכזה של מגפת הקורונה, מה שגורם למנהיגי המדינות לשקול להטיל שוב סגרים לפני חג המולד, ולדון האם מנתות החיסון שניתנו כבר, ללא מנת דחף, יעילות מספיק כדי להתמודד עם ההתפרצות החוזרת.

הדאגות של המנהיגים האירופאים מגיעות לקראת עונת השפעת, דווקא על רקע קמפיין התחסנות מוצלח -  כבר כ-65 אחוזים מאזרחי האיחוד האירופי, איסלנד, ליכטנשטיין ונורווגיה התחסנו בשני חיסונים ובדרום אירופה ישנו שיעור התחסנות של כ-80 אחוזים, אך ישנה האטה בקצב ההתחסנות בחודשים האחרונים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר הערעור: בית המשפט בטורקיה האריך את מעצרם של הזוג ב-20 יום

מיאנמר: עיתונאי אמריקני נידון ל-11 שנות מאסר בגין קריאה להתנגדות לצבא

החיפושים אחרי ינאי רימון: המאמצים לאיתורו יחודשו בצוהריים

ילדה בת 5 מאושפזת בבית חולים בגרמניה לאחר שחלתה בקורונה
ילדה בת 5 מאושפזת בבית חולים בגרמניה לאחר שחלתה בקורונה | צילום: רויטרס

עם זאת, במרכז, מזרח אירופה ורוסיה קיים היסוס גדול מצד האזרחים להתחסן מה שמוביל להתפרצויות שעלולות לגרום לאי ספיקה של בתי החולים.

השילוב בין שיעורי התחסנות נמוכים במקומות מסוימים, יחד עם הירידה ביעילות החיסון אצל אלו שהתחסנו בשלב מוקדם והשאננות של האזרחים והממשלים באכיפת עטיית מסכות וההנחיות שמירה על ריחוק חברתי במהלך הקיץ הם שהובילו לפי מומחים להתרפצות המחודשת ביבשת.

עמדה לבדיקת קורונה בנמל התעופה ברומא | צילום: רויטרס

גרמניה, צרפת והולנד גם הן חוות זינוק בכמות ההדבקות, אך כמות האישפוזים והתמותה נמוכה יותר משהייתה בשנה הקודמת, ובמדינות נערכים מבצעי התחסנות נרחבים, כולל מתן מנת דחף וגם שמירה על כללי הריחוק החברתי, מה שמקשה על הסקת מסקנות אזוריות.

בנוסף, מדובר בשבוע השישי ברציפות שבו נרשמת עלייה במספר הנדבקים והמאומתים ביבשת, כאשר מדינות רבות נמצאות בעיצומו של הגל הרביעי או החמישי. כמו כן, בשבוע האחרון התגלו 3.1 מיליון מקרים חדשים של קורונה ברחבי העולם, 1.9 מיליון מתוכם באירופה. המדינות בהן נרשמה התחלואה הגבוהה ביותר: רוסיה, בריטניה, טורקיה וגרמניה.

בתוך כך, הודיעה נורווגיה שהיא מרחיבה את מבצע מתן מנת הדחף לכל האזרחים מעל גיל 18 ואחד המחוזות באוסטריה שוקל הטלת סגר בשבוע הקרוב, שיהיה תקף רק לאזרחים שטרם התחסנו.