נבדק 78 פעמים ונמצא חיובי בכל פעם: הטורקי שחולה בקורונה כבר 14 חודשים

תושב איסטנבול בן ה-56 אושפז במשך תשעה חודשים ושהה חמישה חודשים בבידוד. בשל היותו חולה סרטן הוא לא יכול להתחסן. כעת, הוא פנה לרשויות בטורקיה בבקשה לסיוע. "הקושי שלי הוא שאיני יכול לגעת באנשים היקרים לי מכל"

הגבר בן ה-56 שנמצא מאומת לקורונה 14 חודשים | צילום: טוויטר

14 חודשים של בידוד: מוזעפר קייסאן בן ה-56 מאיסטנבול שבטורקיה הוא ככל הנראה האדם שנמצא חיובי לקורונה לאורך התקופה הארוכה ביותר של זמן. הוא נבדק 78 פעמים מאז 2020, ונמצא בבידוד ובבתי החולים לפרקים בשל מחלות רקע שמחמירות את מצבו. באופן מצטבר, קייסאן חולה בנגיף במשך 14 חודשים סך הכל.

קייסאן הוא חולה לוקמיה שאובחן לראשונה עם קורונה ואושפז כתוצאה מכך עוד בנובמבר 2020. הוא שוחרר מבית החולים לאחר תקופה קצרה של טיפול, כשמחלתו הפכה לפחות חמורה. הוא נשאר בבידוד למשך שבועיים בביתו, אלא שמאז כל הבדיקות שעשה – הראו שהוא עדיין חיובי לנגיף.

קייסאן לא יכול להתחסן בשל מצבו הרפואי, והרופאים טוענים כי הבדיקות ממשיכות לצאת חיוביות בשל מערכת החיסון החלשה שלו. באופן מצטבר, הוא בילה תשעה חודשים בבית החולים ועוד חמישה חודשים בבית בבידוד עצמי.

אשתו, ששהתה איתו בבידוד, נמצאה שלילית לנגיף פעמיים – וכך גם בנו. לאחרונה פנה קייסאן לרשויות בבקשה למצוא פתרון למצבו, שאינו מאפשר לו להיפגש עם חברים או בני משפחה מלבד לראותם דרך החלון של ביתו.

לטענתו של קייסאן, הוא רגיש יותר לנגיף אך פחות מסוכן לאחרים. לדבריו, "זה תהליך מאוד קשה. הקושי שלי הוא שאיני יכול לגעת באנשים היקרים לי מכל. אפילו חתול שעובר מחוץ לחלון – יכול להדביק אותי. החלמתי, אבל שאריות של הנגיף עדיין נמצאות בתוכי".