חג המולד תחת הגבלות: ברחבי העולם בוטלו רוב מסיבות השנה החדשה

חגיגות ראש השנה המפורסמות בטיימס סקוור שבניו יורק יערכו בצורה מצומצמת, וגם ברחבי אירופה מציינים את החגים בצורה צנועה מהרגיל. בלונדון בוטלו האירועים, וגם בפריז, ברלין ורומא מתמקדים בהאטת העלייה בתחלואה. מנגד, בתאילנד ובברזיל יחגגו כמעט כרגיל

זמן צפייה: 04:52

ברחבי העולם מציינים היום (שבת) את חג המולד, אך העלייה הגדולה בתחלואה הביאה לחגיגות מצומצמות ברוב הערים, כפי שכבר התרגלנו לראות בימי מגפת הקורונה. בניו יורק החגיגות בטיימס סקוור מצומצמות, אך בכמה ערים ברחבי אירופה, אשר חוות את התפשטות זן האומיקרון, כבר הודיעו שהן מבטלות את התוכניות לחלוטין.

בלונדון בוטל אירוע ראש השנה שתוכנן בכיכר טרפלגר, בעקבות הזינוק בכמות המאומתים היומית. "בטיחותם של כל תושבי לונדון חייבת להיות במקום הראשון", כתב ראש העיר סאדיק חאן בחשבון הטוויטר שלו. יחד עם זאת, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אישר כי לא יהיו הגבלות נוספות עד ראש השנה.

חוגגים את חג המולד תחת הגבלות בפריז
חוגגים את חג המולד תחת הגבלות בפריז | צילום: רויטרס

חגיגות ראש השנה בוטלו גם בפריז, בירת צרפת, ומופע הזיקוקים המסורתי שנערך מדי שנה בשאנז אליזה לא יתקיים השנה. בשבוע שעבר אמר ראש הממשלה ז'אן קסטקס כי מסיבות ציבוריות גדולות וזיקוקי דינור ייאסרו בערב השנה החדשה, והמליץ שגם מחוסנים יבצעו בדיקת קורונה עצמית לפני מפגשים עם חברים.

גרמניה תטיל הגבלות קפדניות החל מהשבוע הבא ותאסור על התכנסויות בערב השנה החדשה, כך הודיע הקנצלר החדש אולף שולץ. מופע הזיקוקים הגדול שתוכנן בברלין בוטל, וכך גם התכנסויות גדולות אחרות שתוכננו במינכן ובפרנקפורט.

ההכנות לחג המולד תחת הגבלות בברלין
ההכנות לחג המולד תחת הגבלות בברלין | צילום: רויטרס

באיטליה בוטלו החגיגות בכמה ערים, ביניהן בבירה רומא, ובאוזר קמפניה אסרו על סעודות וצריכת אלכוהול באזורים ציבוריים עד 1 בינואר. ונציה ביטלה גם את הקונצרטים באוויר הפתוח, וכן את מופעי הזיקוקים שתוכננו לערב השנה החדשה.

באתונה בירת יוון גם כן ביטלו את מופע הזיקוקים שתוכנן מעל האקרופוליס, ושר הבריאות היווני אמר ביום חמישי כי כל חגיגות חג המולד וראש השנה הפומביות מבוטלות. המסכות הפכו שוב לחובה בחללים הפנימיים והחיצוניים ברחבי המדינה, כאשר בסופרמרקטים ובתחבורה הציבורית הדרישה היא למסכה כפולה או מסכה שמגנה ברמה גבוהה.

חוגגים את חג המולד בבנגקוק בירת תאילנד
חוגגים את חג המולד בבנגקוק בירת תאילנד | צילום: רויטרס

לא כל ערי העולם ביטלו את החגיגות, ובבנגקוק בירת תאילנד יתקיימו מסיבות השנה החדשה באוויר הפתוח, כאשר רק מי שחוסן באופן מלא יוכל להירשם מראש ולהשתתף. גם בריו דה ז'ניירו שבברזיל יחגגו, אך ראש העיר המליץ לחוגגים להישאר קרובים לבתיהם ולהימנע מנסיעות מיותרות.